Etyopya ve Sahin SLX

tofaş kakalamaca! hafif.org‘un mim kısmında verilmiş ufak bir linkti bu başlık… yönlendiği sayfa ise bu ufak linke kaldırabileceğinden daha büyük bir anlam kazandırıyordu… linke tıkladığım ve açılan sayfayı incelediğimde kapıldığım heyecanla;

aman allah’ım tarihi bir site, bir insanlık yaıbının gözümüze sokulan belgesi… çok değişik hislere ve karmaşaya kapıldım… yuh yazıklar olsun diyebiliyorum ancak… bir ülkenin ezilmişliği ve milli duyguları ile ancak bu kadar oynanır! hollanda arabası diye sattıkları şahin’i etyopya imzalı ilk araba diye nasılda kakalıyorlar hemde açılışı ve sunumu hilton’da yapıyorlar bir de açılışı yapan hollanda baş konsolosu! ülkemize de sunulan gerçekliğin etyopya’dan yansımas! buyur burdan yak!

diye yorum yazmaktan kendimi alamadım….

evet, hollandanın hiç haberi olmayan, biz de üretimi yıllar, italya’da ise 10 yıllar önce duran, ancak bize de yıllarca “türk arabası biz yaptık heheyt” diye yutturulan tofaş marka şahinler, etyopya ya; hollanda arabası diye yutturuluyor, etyopya imzası taşıyan ilk araç diye halkın milli duyguları sömürülüyor, hiltonlarda resepsiyonlarla tanıtılıp açılışlar yapılıyor, hatta bu resepsiyondaki açılışı hollanda baş konsolosu yapıyor!!!… o ülkenin yetkililleri göz göre göre bile bile yabancılar ile elbirliği yapıp bu kazığı atıyor kendi halkına!
acaba o yabancılar arsında biz de var mıyız? çünkü arabaların kaportasında Hc ( holland car ) diye bir logo bulunurken direksiyonlar da halen T harfinde ki tofaş logosu duruyor! hollanda bizden alıp etyopyaya mı kakalıyor yoksa hollanda etyopya ve türkiye işbirliği ile hazırlanmış ve zaten mazlum olan halkı daha da ezmek sömürmek üzere kurulmuş bir taktik mi bu?evet,bu bir ticaret ama içinde ahlak barındırmayan bir ticaret… inanmak istemsem de ülkemizin tarihinden bir sayfaya canlı tanıklık eder gibi oldum, biz de böyle bir yoldan geçmiş olmayalım umuyorum….


işte o sayfa http://www.holland-car.com/ ve öncelikle bu sayfa da ki;
bu http://www.holland-car.com/cars.html
ve
şu http://www.holland-car.com/news01.html
linklere dikkat etmenizi öneririm…
bu dünyadaki vehametlerden biri ortada!

About these ads

7 thoughts on “Etyopya ve Sahin SLX

  1. valla bnm resmi sitesinde okuduğuma göre sermaye hollandalı bir şirketinmiş.fakat araçların şaseleri türkiye’deki fabrikada üretilip gemilerle gönderiliyormuş.adamlar hatta ülkenin yol şartlarına en uygun araç oalrak şahin’i görmüşler.bu yüzden de tofaş’la protokol imzalanıp resmi bir şekilde üretime geçilmiş.ben bunda herhangi bir art niyet göremiyorum.en azından oradaki halk ta kendi ülkelerinde üretilen bir araca kavuşacaklar.her ne kdar ülkemizden çıkmış olsa da…

  2. artniyet göremiyor musun? elbette herşey kitabın auygun olacak… sadece oranın halkına ethiopia arabası diye satıyor olmaları bile bir kazık değil mi? o arabanın oraya uygun olması mı sağlar bu hakkı? neden türkiye’de üretilen italyan markası fiyat – tofaş diye satmıyorlar? neyse ;)

  3. arkadaşlar, 2 gündür Türk otomobilleri hakkında detaylı bir araştırma yapıyorum. Ana noktaları Anadol ve Tofaş’dan oluşuyor. Anadol’a bakarsak tofaştan çok daha iyi bir hikaye olduğu söylenebilir. Çünkü dünyanın ilk fiber-glass ( hafif bir malzemedir ve bir o kadar sağlamdır, o yıllara göre çok teknolojik ) 4 kapılı sedan ve 5 kapılı SW otomobili birer Anadol’dur. Ayrıca STC-16 gibi, bir Türk tasarımcı tarafından tasarlanmış olan , testleri sırasında İngiltere’de kullanıldığında yeni bir İngiliz otomobili gibi algılanan bir spor otomobilimiz bile var. Ama ne yazık ki %100 Türk parçalarından oluşan ( motor vs. ) bir otomobilimizi yok. Tofaşa gelecek olursak kardeşime tamamen katılıyorum yıllarca 1970′li yılların teknolojisine sahip bu arabaları bize yıllarca ( 2002′ye kadar! şimdi çok saçma gelebilir ama çok değil 5 yıl önce) sattılar. Hatta 2-3 yıl öncesine kadar havalimanları dahil tüm taksiler bu araçlardan oluşuyordu! Bizde bunlara kanıp övündük “Türk Malı” diye hemde yan sinyallerin altında yer alan “Lisans Fiat” logosuna rağmen! Arabada havayasTığı, ABS gibi güvenlik donanımlarının haricinde son 1-2 yıla kadar ( 2000-2002 arası ) elektronik yakıt enjeksiyonu ( ki bu donanım 1980′lerden itibaren yaygınlaşmaya başlamış ve şuanda tüm GLOBAL üreticilerin motorlarında kullanılmaktadır ) bile yoktu. Ve bu öyle bi hale gelmiştiki araçlar çok büyük bir prim yapmıştı. Yakın bir zamana kadar 2.elleri 0′ları kadar pahalıydı. 1970 teknolojisi! Yazık gerçekten çok yazık bu milleti böyle sömürdüler şimdi yavaş yavaş uyanıyoruz ama sıra etiyopyada. Arabada radyo bile (!) yok ve bu araç orada çok teknolojik diye lanse ediliyor ama ekonomik şartlarda bunu gerektiyor. Yanlız bir yanlışı düzelteyeeyim. Sitede “first Ethiopia assembled car” diyor yani montajı Etiyopya’da yapılan ilk araç ve bu doğrudur. Fakat Şahini yani Fiat 131 ( Bizde Murat 131 ) bazlı aracı Hollanda Malı , yüksek teknoloji diye yutturmak gerçekten bir insanlık ayıbıdır. İnsanlar nasıl bu kadar haysiyetsiz olabiliyorlar? Sadece maddi bakımdan gelişmiş bu Avrupa , ama herşey maddiyat değildir; maneviyatsız toplulukların içini görüyoruz. Gençler kendilerini alkole, uyuşturucuya veriyor, anne-babalar çocuklarını ihmal ediyorlar. Şimdi diyebilirsnizi bir arabayla ne alakası var diye ama bu da oranın seviyesini gösteriyor… Bu arada bütün Türkiyede yapılan otomobiller ( Türk otomobili demedim ! ) ve diğerleri için lütfen Wikipedia tr ye yada orjinline bakınız… Saygılarımla…

  4. bir kaç parça ( camlar, lastikler ve motordaki birkaç parça ) hariç Türk yapımıdır. Fakat çok büyük bir başarı öyküsüdür 4,5 ay gibi kısa bir sürede yoktan 4 tane arabayı yapmayı başarmış olanda bizim mühensizlerimiz, bizim işçimizdir. Fakat o günün medyası sürekli bu projenin aleyhine yayın yapmışlardır. Bunlara rağmen rafa kaldırılmasını en mantıklı nedeni şudur: O zamanlar Türkiye’de alıcı kısmı üst gelir grubuydu ve onlarda Chevy, Cadillac gibi amerikan otomobillerini tercih ediyorlardı. Hatta o yıllarda polis arabaları ve taksiler dahi bu araçlardan oluşuyorlardı. Anadol alıcı kısmının alt gelire doğru kaymasında çok önemli bir rol oynamıştır. Devrim’le ilgili bilgi için yapıldığı yer olan bugünkü adıyla TüLOMSAŞ’ın sitesine bir göz atın…

    http://www.tulomsas.com.tr/1961.htm

  5. ee bizim taksiler nere gitti iste hepsini fakir devletlere boyayip boyayip satmislar zaten hep bole oluyor ben yurdisindayim eski is araballari var ama cok nadir genelde yeni cikanlarin hepsi hemen satliyor eskileride afrika devletlerine cakiyolar sifir diye bizim kilerde ole oldu herhalde

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s