kuantum işlemcili ticari bilgisayarlar ve gerçeklik

kuantum durumlar
bu yazıyı bu güne saklamıştım, çünkü; Fazla Mesai blogun’da ki kuantum işlemcilerin ticari yanı ile ilgili bu yazıyı okuduktan sonra, bence casting açısından o kadar başarılı olmayan ancak olayın özüne oldukça sade inen “what the bleep we do know?” isimli belgesel yapımı izleyip, öyle yazmaya karar verdim… ne kadar biliyoruz ki? diye soran yapım, kuantum durumların esasında hayatımızın özü olduğunu, gerçeklik olarak algıladığımız şeylerin esasında bizim tecrübelerimiz sayesinde kendimiz tarafından yaratıldığının bir belgesiydi… peki; doğa ve madde diye adlandırdığımız bu yapıyı, bu denli işleyen beynimiz, gerçekliği mi algılıyor? yoksa gerçekliği mi oluşturuyor? biraz önce, sanki gerçekliği yaratan şey esasında beynimiz deki tecrübeler yığını olduğundan bahsetmiştik… bu bana beynimizin bir kuantum bilgisayar olduğu kanısını uyandırıyor… sorular sorular ve sorular… bir var olup bir yok olan madde, nasıl olupta ölçülebilir halden ölçülemez hale geçiyor… nereye gidiyor? peki varlık esasında yoksa var olarak algıladığımız nedir? çok ilginç çoook.. hatta tasavvuf ile bağdaştırdığım yönlerinide kaçırdım denilemez ;) hatta varlığı algılanmaya bağlı olan ve madde olarak algıladığımız kesinlikten yapılma olan beynimiz, nasıl var oluyorda tüm bu algılama işlevini yerine getiriyor? bu bağlamda beynimizi yokluk ile ilişkilendirirsek, varlığın kaynağını oluşturan, beynimiz de ki tecrübelerin yorumlanması işlemi nasıl oluyor? bu devrede ruh dediğimiz ve meta olarak sınıflandırdığımız olgu mu devreye giriyor? bilinç dediğimiz durumun esas kaynağı ruh mu? peki kuantum bilgisayar işlem gücüne ve işlediği durumlara bağlı olarak bir ruh mu kazanacak? burada keseyim ben :)

Bir Cevap Yazın

