Fotoğrafçının Wiki’si

uzun süre bir dijital fotoğraf makinasının hayalini kurduktan sonra, oldukça amatör ve günlük kullanım için olan, HP marka M425 photosmart modelini edindim. satın alırken satıcının bile kötülediği makinem için parayı verirken bile tereddütlerim had safhadaydı ki bu makine ergonomi ve ekonomi bakımından oldukça uygun bir fiyatta idi. 228 ytl vermiştim :)

 

bu güne baktığımda, makinemi edineli birkaç ay olmasına rağmen, ondan oldukça memnunum,yani ilk tereddütümden eser bile yok. fotoğraf kalitesi bir yana, kullanım kolaylığı, ccd 5mpx duyarlılığı ve tasarruflu pil ömrü ile oldukça ideal, ayrıca; yanında verdikleri 1 gb sd hafıza kartı da oldukça işime yaradı ;) üstelik çektiğim fotoğraflara bakan arkadaşlarım, bu fotoğrafları profesyonel ( uzman ) makinalarla elde ettiğimi ya da photoshop ile üzerinde rötuşlar yaptığımı düşünüyorlardı :) bu da aldığım makinaya olan sevgimi daha da arttırıyordu. ancak bu sevinç, içinde bir de keşif barındırıyordu, fotoğraf çekme sevgisi ve sevinci…

makinem ile çektiğim bir kare, giresun da mendirek...

görece başarılı kareler yakaladıkça daha da şevk kazanmaya başladım. yanımda makinam olmadan dışarı çıkmaz oldum, ya güzel bir kare yakalarsam ve onu resmedemezsem!? iyice tedirgin olmaya başlamıştım bile… bu arada hiçte havalara girmedim, çünkü fotoğraf ile uğraştıkça bu sanatın ustalarına daha farklı daha anlamlı gözler ile bakar hale geldim.

acemiliğim yine göreceli olmak üzere azaldıkça uzman bir makinanın hayallerini kurmaya başladım, hani şu d.slr makinalar. halen de edinme hayali kuruyorum, belki fiyatları düşer.

insanlara bakış açılarımdan en zevklilerini sunmak, gördüğüm güzelliklerin en iyilerini paylaşmak istiyorum. dayanılmaz ve paylaşıldıkça katlanan bir duygu bu. kazanılan haz ve güven hissi, hiç bir şeyde yok. fotoğraflamak ayrı bir yaşam şekli, ayrı bir mükemmellik ve sevinç kaynağı.

pilli sitelerinden 3ayak.org‘da böyle bir anlayış ile kurulmuş, sessiz sedasız bir topluluk olarak yoluna devam ediyor. burası da işte orada rastladığım bir kaynak. hepimizin bildiği wikipedia sisteminin fotoğraf severler için olanı. bir fotoğraf makinası ansiklopedisi, Camerapedia.org. bundan sonra sıklıkla ziyaretime nail olacak bir yer :)

Fotoğrafçının Wiki’si” üzerine bir yorum

  1. Hayırlı olsun, ben de amatör bir şekilde fotoğraf çekiyorum. Aynen sizin gibi bir dijital makineye sahibim. Alırken bana da demişlerdi gündelik işin yeter fakat daha fazlasını bekleme diye. Sonuç olarak memnunum :)

    http://www.flickr.com/photos/ftharsln/

    Burada da benim fotoğraflarım var. Yeni kamera’yı da 2-3 sene içinde almaya düşünüyorum. Eğer fotoğraf çekmeye devam edersem.

    Kolay gelsin

Bir Cevap Yazın

