Pardus Macerası 2 (Pardus 2007- Felis Chaus )

ilk bölümünü geçenlerde yayınladığım yazımın ikinci bölümünde, dosya yöneticisinin ne işe yaradığına biraz değindikten sonra, ekran kartını ayarlamaya geçeceğiz. ama öncelikle çökerek bana bu yazıyı yazmaya fırsat yaratan vista’ya çok teşekkür etmek istiyorum :) şu anda yeniden kurulumunu yaparken bende pardus kurulu bu bilgisayarımda sizlere yazımın ikinci kısmını hazırlıyorum, bir yandan da flickr’a yazıyla ilgili ekran görüntülerini yüklüyorum… saat 04:39 olamasına rağmen ve sabah ezanı tüm mahmurluğu ile ruhumuzu ve ıssız sokakları inletirken yazıyorum yazımı…

öncelikle, Pardus’u kurduktan sonra karşımıza gelen kaptan yardımcısı ile fare, duvar kağıdı ve tema gibi ayarları yaptıktan sonra… şunun gibi bir görüntüye sahip oluyorsunuz…

ben başlat menüsünü ise şöyle ayarladım…
başlat menüsüşimdi benim ekran kartım ATI’nin mobil ekran kartlarından IGP portunu kullanan 340M serisi bir ekran kartı… ram paylaşımlı bu ekran kartı ATI’nin Radeon 9000 serisi çipsetli ekran kartına denk geliyor….

ben Pardus’u ya da her hangi bir linux sürümünü kurduğumda çözünürlüğüm hep 800×600 benek olmuştur… ancak benim ekran kartım elbette daha yüksek çözünürlüğü desteklemektedir… peki ne yapmalıyım?

tabii ki ekran kartını ayarlamalıyım… eğer sizde benim gibi ekran ayarları kısmında istediğiniz çözünürlüğü bulamıyorsanız başvuracağınız adres:

/etc/X11

olacaktır ;) peki nereden bulacaksınız bu yeri? ya da bulsanız bile ne olacak ki?

işte bu adresin sonunda bulunan klasörde

xorg.conf

dosyası! tamda aradığımız dosya ;) peki nasıl ulaşacağız? ulaşsak bile ,üzerinde yapacağımız işlemleri kaydedebilmek için yetkili kullanıcı olmak gerekiyor. yani başta şiddetle tavsiye ettiğim Root parolasını burada kullanacağız…

resimde de görüldüğü gibi, dosya yöneticisini çağırıyoruz…
resimlerin büyük hali için ilgili linklere tıklayınız...

gelen parola bölümüne belirlediğimiz root parolasını giriyoruz ( istersek parolayı hatırlaması için gerekli çentiği işaretleyebilirsiniz )

gelen ekranda seçeceğiniz her türlü işlemde artık yetkilisiniz…

hemen bu adresi (/etc/X11) adres çubuğuna yapıştırıyor ya da yandaki ağaç menüden erişiyoruz…

 

ve işte karşımız da xorg.conf dosyası…

 

devam edecek ;)

oyyla

Pardus Macerası 2 (Pardus 2007- Felis Chaus )” üzerine bir yorum

  1. 1. yazı gibi çok güzel bir yazı. 3. yazınızı merakla bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim.

Bir Cevap Yazın

