Reklamsız Bir Google mı?

google‘ın, arama sonuçlarıyla ilişkili reklamlar yayınlaması ile bu günlere geldiğini hemen hepimiz biliyoruz. ancak aşmaya çalıştığı “reklam körlüğü” onun için büyük bir sorun olsa gerek… biraz önce google da arama yapınca bazen reklam çıkmadığını farkettim ( bu benim öküzlüğümden de kaynaklanıyor olabilir =) esasında farkettiğim google reklamlarını neredeyse hiç algılamıyor olduğumdu… yani varlığı ile yokluğu neredeyse bir olmuş benim için. reklam yayınlanmayınca kenarda oluşan boşluğu daha yeni farkettim açıkçası… şimdi düşünüyorum, acaba bu yeni bir uygulamamı?! bazen reklamları göstermeyip, google’ı benim gibi sık kullanan kişilerin reklam algısını kaybetmemeyi mi hedefliyorlar? şaşmamak lazım, çünkü nede olsa google’ın işletim sistemini yazan kişi bir beyin cerrahı* ve web masterı da bir psikolog* ;) *


reklamsız google
daha sonra da google’ın istatistikte ne kadar başarılı olduğu aklıma geldi. dedikya; beyin cerrahları, psikologlar hazırlıyor sistemi diye ( lary ile sergei’nin elinden çıkalı çok olmuş =)… login olup arama yapan kişilerin karakterlerini analiz ediyor ve ona göre reklam gönderiyor, şu anda bile… gelecekte: google reklamlarına tıklayan ve google üzerinden alışveriş yapanlara daha çarpıcı ve hedefe ulaştırıcı arama sonuçları sunulursa şaşamamak gerek… hiç tıklama yapmamış ya da herzaman google kullanmayan makinalardan yapılan girişlerde ise; yavan ve yönlendirici ( bilgiye erişmeye değilde, onu satın almaya yönelik) sonuçlar çıkması da büyük muhtemellik taşıyor tabii..

Reklamsız Bir Google mı?” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

