Herkese bir bisiklet…

bu gün ofise gelirken aklımıza birşey geldi, eskiden herkes bisiklet isterdi ya şimdi? herkes bilgisayar istiyor… bilgisayar kötü mü? elbette değil, internete girdiğimizde, maillerimizi kontrol ediyor, wikipedia‘da dolanıyor, haberleri okuyor ve bunun gibi şeyler yapıyorsak elbette sorun değil… ancak çeşitli oyun topluluklarına üye olup, hayatlarımızı bunlara hapsediyorsak elbette bir sorun! oyunlar kötü mü? göreceledir ;)

toplum olarak spordan hatta insandan uzak bir millet oluyoruz, zaten üretim yapamayan ( yaptırılmayan) bir milletiz ne yazıkki… çevreye, bilgiye duyarsız olmamızda cabası…. bize zerk edilen kültürel zehirlemelere, sömürülere dur demek için, daha sosyal bir yaşam, zihnen ve bedenen sağlıklı bir toplum ve çok daha temiz bir çevre için herkese bir bisiklet diyoruz, iki de olabilir farketmez sizin bileceğiniz tabi :)

bisiklet1b
herr gün bir kaç saat bisiklete binmenin ya da eğer mümkün ise işimize gücümüze bisiklet ile gitmenin ne kadar iyi olacağını düşünüyorum hep…
kampanyaya destek için tıklayın ve bannerleri sitenize ekleyin lütfen…
ek olarak halen bir bisikletim yok ve işim internet ile ilgili :)

Herkese bir bisiklet…” üzerine 8 yorum

  1. Trafiği başa bela olan İstanbul’da bisiklet kullanmak bir çok problemi ortadan kaldırabilir. Günlük hayatta bisikleti bir ulaşım aracı olarak kullanmak en başta sağlıklı bir yaşam sunuyor, insanı trafik keşmekeşinden uzaklaştırıyor,çevreyi kirletmiyor, üstelik de çok ekonomik. Ancak İstanbul’da bisiklet kullanmak iki açıdan çok zor, birincisi İstanbul yedi tepe, ve çok sağlam kondisyon gerekebiliyor. İkincisi ile başa çıkmak daha zor, trafikteki araçlar, bisikletli insanlara saygı göstermiyorlar. Çoğu kez bisikletle giderken yol vermiyorlar, farkında olmadan sıkıştırıyorlar. En iyi ihtimalle sadece laf atıyorlar. En kötü ihtimalle üzerinize sürüyorlar. (ikisini de yaşadım )

    Hepsine rağmen, sağlıklı bir yaşam ve temiz bir çevre için bisiklet kullanımı mutlaka yaygınlaşmalı.

  2. Bunlar zor iş. Herkesin bisiklet sahibi olması kolay, hem de çok kolay. Bazen ben bile bisikletçi hamdullahın kapısında bisikletlere ağzım sulanarak bakmışımdır. Ama trafikte çekeceğim çile aklıma geldikçe sular birden kurumuştur. O sebeple “otomobile hayır bisiklete evet” kampanyası öneriyorum. araçlar azaldığında yihuuu bisiklet diyebiliriz de onun için :))

  3. istanbul da oturuyorum ve istanbul da çalışıyorum. Bu konuda Haberciye katılmamak mümkün değil, önceki yaz işe bisiklet ile gitmeye başladım ve sadece yazın kullanılabileceğini anladım, hem trafik açısından hem hava durumu açısından yedi tepe üzerinde bisiklet kullanırken olabildiğinden daha fazla efor sarfediyorsunuz soğuk bir havada o kadar eoru sarfettikten sonra iyi bir duş alıp üzerinizi değiştirmezseniz ne olacağını bir düşünün, ol sebepten istanbul için hem trafik hem hava şartlarından sadece yazın bisiklet kullanımı mümkündür diyorum.

  4. esasında bende istanbul’da oturuyorum ve tekrarlıyorum ki heryer sitanbul değil ;) bir de şu boyutun gözden kaçtığını düşünüyorum… çocuklarımız bilgisayar oyunlarına “hapsediliyor” geleceğimiz yarının büyükleri ve sahipleri bu gün sanal anılar ile subliminal mesajlar ile büyüyor… ama bir düşünün eskinin ( tabi eskiyseniz) bisiklet heyecanını! elbette bilgisayarın yeri başka ama onun içinde ki bir uygulama için bisikletin simgelediği, özgürlük huzur sağlık ve daha nice geleceğe duyulan sevinç kaybolmuş… yerini skorlar leveller almış… bencillik hantallık veteslimiyet duygusu kaplamış… bunlar da gözden kaçmamalı… ilginize teşekkürler..

Bir Cevap Yazın

