Canon EOS 350D

fotoğraf merakım başıma ne işler açıyor doğrusu :) bu zevki ancak yaşayan bilir. o yüzden ben de bir adet canon eos 350 d-slr makine edinmeye karar verdim, edindimde. neden bu makine diye sormayın, ben işin bayağı bir acemisiyim ( şimdilik ;) herkesin diline pelesenk olmuş bu makinenin aynı seriiden bir üst modeli daha var, o da eos 400d ama şimdilik ona param yetmedi diyelim.

büyük bir merak ve heyecan sarmalıyla çevrelenmiş olarak ben canon’un kutusunu açarken resmen titredim :) kutunun içindeki çeşitli döküman, aparat ve CD’ler den oluşmuş katmanı geçtikten sonra kabarcıklı poşetlere sarmalanmış, kasa ve objektife eriştim :)

kasayı büyük bir hassasiyetle, tıpkı yeni doğan bir bebekmişcesine kutudan çıkardım keza objektifi de aynı şekilde… poşetlerinden çıkarmadan masaya koydum. hemen türkçe kullanma kılavuzunu okumaya koyuldum, bir yandan pili şarj ederken, diğer yandan objektif kasaya ( kasa diyip duruyorum yani makinenin gögdesi,kendisi ) nasıl monte ederim diye öğrenmeye çabalıyorum. korkular belirmeye başlıyor, ya bana çok profesyonel kaçarsa, ya hemen çözemezsem?…

pilin yaklaşık 90 dakikalık dolma süresini beklerken, objektifin ve makinanın koruma kapaklarını büyük bir titizlikle çıkarttım. objektifi kasaya monte ederken resmen ellerim titredi :) ve en sonunda başardım… hemen emektar makinemi ayarlayıp yeni göz ağrım ile bir kare poz verdim… hayret yakışıklıda çıkmışım yahu :))

bu arada makinenin resimleri kaydedeceği CF kartın kutudan çıkmadığını gördüm ve makinede SD kart yuvasıda yoktu… ne yapacaktım?

pil dolar dolmaz büyük bir iştahla makineye ruhunu üfledim… açma kapama tuşunu “on” kademesine getirirken bir bismillah çekip makineyi çalışır konuma getirdim… dünyevi bir şey için bu kadar heyecanlanmak bana garip gelmişti ancak bu bir nevi ölümsüzlüğüm de olabilirdi…

ufak LCD ekrandaki çeşitli yazı ve rakamları görünce sevindim ve hemen vizörden etrafa bakmaya başladım, ilk çektiğim şey bilgisayarım oldu :)

deklanşöre hafif dokunduğumda bu canavar makina mesafeyi ölçütü ve odaklanması gereken şeyi algılayarak objektifin lenslerini en iyi konuma getirdi, bana sunabileceği en mükemmel görüntüyü çekmek için hazır konuma geçti… objektifin içinden gelen o mekanik sesler yok mu, hani şu ziuuv ziuuv sesleri… insanı esas cezbeden bu olsa gerek dedim ama sonra yeniden ayıldım :)) çünkü esas cezbedne bu değildi…
d-slr makine olduğu için o büyük lcd ekrandan bakarak çekim yapılamıyor, vizöre alışmam gerekti haliyle, ki hemen alıştımda…

biraz ayarlarını kurcalayınca, resimleri kaydedmesenizde ekranda kalmasını sağlayana ayarı buldum… bir başka kare çekince siliniyor belki ama hiç değilse biraz inceleme fırsatı sunuyor… hemen makro çekmeye çabaladım… mmm, anlatılmaz…

biraz deneyim kazanıp öğrendikçe ve kareleri yakaladıkça buralarda paylaşacam, hadi bakalım… :)

Canon EOS 350D” üzerine 6 yorum

  1. güle güle kullan. ben de otobüste acip kurmustum. hayatimda elime ilk defa dslr almama ragmen 1 defa da kurdum ve ilk cektigim sey, ürün paketinin icinde oldugu mediamarkt poseti oldu :)..

    söyliyim, 1-2 ay sonra 40D veya daha üst modellere gecmek isteyeceksin.

    yari-profesyonel olarak a700’ü haftaya taksitle almayi düsünüyorum. o makina 4 tane 350d’yi cebinden cikarir :P

    ama acik konusmak gerekirse 350d, 400d felan hepsi ayni kaliteyi sunuyor. önemli olan senin bakis acin..

  2. Emexci’nin dediklerine aynen katılıyorum. Yakın zamanda farklı makinalar arayacaksın. Bende geçtiğimiz sene 400D almıştım. Bu sene başında 400D’mi verip yerine 40D aldım. Ciddi fark var. 40D sonrasında 400D oyuncak gibi kalıyor. Birde yeni bir objektif aldım 17 – 40 L. Eğer geniş açı seviyorsan kesinlikle tavsiye ederim.

  3. aslında lensle geliştirebilirsin dicem ama ben tamron 70-300 zoom aldım ama iyi bi performans alamadım.geniş açı konusunda 17-40 gerçekten çok iyi.güle güle kullan kardeşim.bu arada ileride flash yetmicek haberin olsun :) ileride speedlite bakınırsın ama pahalı.zaten lensle geliştiğin zaman buna muhakkak ihtiyacın olacaktır…hoşçakalın

  4. esasına bakarsan makineyi edineli nerdeyse 1 sene oldu.. ha bu arada flash kullanmıyorum fotoğraf çekerken… ancak dediğin gibi lenslere merak saldım.. şimdiki hedefim 50mm bir lens…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s