Rusya Milli Egitim Bakanligi CodeGear ile anlasti. 1 milyondan fazla ogrenci Delphi ogrenecek!

ceviz.net’teki bu haber oldukça canımı sıktı… hemen; biz daha türbanla uğraşalım terör ile boğuşalım, el neler yapıyor diyesi geliyor insanın… daha sonra, bilişime bakış açımız geliyor aklıma… bakış açısı mı? pehh… adamlardaki müfredata bak kardeşim… e, ruslar zaten çatır çatır program yazan milllet… hatta kaspersky gibi bir firmaları da var daha ne olsun?!…

habere göre;

Rusya Milli Egitim Bakanligi CodeGear ile anlasti. Boylece 1 milyondan fazla ogrenci CodeGear urunu olan (Delphi & Delphi.NET & C++) kullanacak. Rusya milli egitim bakanligi boylece okullarda programlama dili olarak CodeGear urunleri Delphi, Delphi.NET, C++ ogretecek. Rusya’da yeni nesil bu programlama dillerini ogrenerek yetisecek.

http://www.codegear.com/article/37605

CodeGear, a leader in developer tools, today announced the sale of a 1 million seat license deal to the Russian Federal Agency of Education for teaching programming and application development to Russian students. CodeGears products Delphi®, Delphi for .NET, and C++ Builder® will be available for use in all of Russia’s primary and secondary schools to teach its new generation of computer programmers.

http://biz.yahoo.com/bw/080201/20080201005191.html?.v=1

Rusya Milli Egitim Bakanligi CodeGear ile anlasti. 1 milyondan fazla ogrenci Delphi ogrenecek!” üzerine 3 yorum

  1. Çok üzücü. Yıllar önce robot programlamayı öğrencilerimize öğretmeye başladığımız da herkes Türkler beceremez mantığıyla bakıyordu. Gidin yapın ama oyalanın işte.

    Oysa sadece 3 yıl içinde robot takımlarımız Avrupa’da dereceler aldı.

    Biz zeki değil miyiz? Zekiyiz.

    Peki öğretmenlerimiz zeki değil mi? Aksine çok zekiler. Bilgisayar öğretmenleri en fazla biraz çalışıp bu dersleri verebilirler.

    Peki bilgisayar mı yok? Var. Artık neredeyse köy okullarında bile bilgisayar var.

    Peki ne yok. Ders kitabı mı yok? O da var. Elimizde bir sürü programlama öğreten kitap var. Hatta Avrupa’da bulunmayan beceride öğreten özel kurumlarımız var.

    Talim Terbiyemiz mi yok. Milli Eğim Bakanlığı cidden fazla kişi bilmese de her şeye sahip.

    E öyleyse neden? Bizim Lise bilgisayar müfredatımız halen Word , Excel öğretmeyi yeterli buluyor?

    Neden bilgisayara bu kadar düşkün bu kadar meraklı gençlerimiz Internet kafelerde kantır sıtrayk var mı abi diyerek beyinlerini öldürüyorlar.

    Çok ama çok üzgünüm. Türkiye Cumhuriyeti’ni ve bu milleti çok seven bir öğretmen olarak kahroluyorum. Gece gündüz öğretmek için çalışıyorum. Ama benim gibi insanların çabası yetmez ki.

    Silkinip kalkmamız lazım. Ayağa kalkmamız lazım.

    Kimseyi beklemeden sığ tartışmalarla zaman kaybetmeden.

  2. Üzücü bir haber maalesef, haberde de bahsi edildiği gibi çok gereksi konularda enerji harcıyoruz ve geleceğimizi yani eğitimimizi tehlikeye atıyoruz :(

  3. türkiyedeki öğretmenler bu bilgilerle anca, abaküs yaptırır :)

    olayları bu kadar şişirdiğimizden ötürü bu durumdayız, ttnet internette devrim yarattık diyor, dünya genelindeki sıralamaya bakıyorum ttnet yerleri siliyor?, bişe geliştirecez diyolar, ok tamam, 2 gün sonra ne ses ne soluk?, ezberci eğitim, ben meslek lisesinde okudum öğretmenlerimin %90’ı ya evde çalışıp öyle geliyor, yada daha beteri elinde kitap öyle dersi anlatıyordu, 3 senedir sistem programcılığı üzerine kasıyorum assembly’i yalar yutarım fakat, türkiyedeki gençlerin %99’undan bi yol olmaz :), kafaları cs’de had shot atmaktan başka bi boka basmıyan embesil sürüsü yetişiyo akşama kadar, ağa gel programlama kasalım bak sana data segmentin code segmentin ne işe yaradığını göstereyim sonra decrypter ile inceleriz ha ?

    yok, yok ben daha cs’de maç yapacam 1 saat takılır çıkarım, boşver
    ok…

    ben okudum, gördüm 4 sene boyunca, diyeceğim tek şey, excel ve word bile fazla haketmiyolar hiç bişeyin değerini bilmiyolar (ağa ben aslında süper kaynak yaparım ama benim peder pc bölümüne yazdırdı, naapalım okuyacaz artık..) diyen tipleri görmekten pc’den soğumuştum hatta, meslek lisesindeki bir programlama öğretmeninin bildiklerini yurt dışında 1 günde öğretiyolar (tecrübe hariç), daha ses kartı gelişmiyen bi memlekette lise talebelerine işlemci projesi sunuyolar (nası bi akılsa, transistör yerine sünger tıkıp avrupa ülkelerine rezil etmek heralde amaçları), zeki insanlarımız çok azda olsa onlarda genellikle yurt dışına kaçıyo (eminim), liseyi tiksinerek bitirmiştim, tecrübelerime dayanarak, bi yol olmaz diyorum başka bişe demiyorum :)

Bir Cevap Yazın

