Deprem Monitörü

efendim; depremlere de, deprem cahillerine de oldukça doygun ülkemiz, milletiyle üzerinde yaşadığı anadolu gibi bir cennetin değerini bilememekle kalmayıp, o’nun içinde barındırdığı güzellikler gibi nice tehlikelere de sahip olduğunun farkına varmanın ne demek olduğunu bile bilemiyor çoğu kez…

deprem zengini ülkemizin doğru düzgün bir deprem politikası yok… deprem ülkesinin, bu afete karşı bilimsel bir çabası da ne yazıkki yok( çabalayanda yok, olanı da susturuyorlardır eminim), e bu nedenle deprem tahmin ediyorum, onu yapıyorum, bunu yapıyorum ve hatta kuş çıkarıyorum ki benim çıkardığım kuşu da başka kimse çıkaramaz diyeni bol oluyor haliyle ( acı ama komik)

ne bir eğitim öğretim atağı, ne denetimler, ne de bilgilendirici atılımlar maalesef yok denecek kadar az… olanların çoğu da göstermelik ( zaten neyimiz göstermelik değil ki?)

neyse bu kadar çatma yeter, biraz önce digglerken illinois’de 5.2 büyüklüğünde bir deprem olduğunu öğrendim ( evet bir imleme sitesinde ) elbette digg deprem ölçümü yapmıyor ama demek ki deprem verilerini ve koordinatlarını, digge ekleyebileceğimiz bir sitenin varlığını işaret ediyor…

işte o iste http://earthquake.usgs.gov. burdan edinilen ( amerika devletinin bişeysi ) bilgiler ile dünyanın neresinde, ne zaman, ne şekilde ve kaç şiddetinde depremler olduğunu ücretsiz öğrenebiliyoruz… ya işin cılkını çıkartmak gibi olmasın ama bizim sistemimizden kullanışlı…

<!– Blog ödülleri onay kodu: 7c1b8b73edd940d49e0adbc6495f0d15–>

Bir Cevap Yazın

