gasoline

ne sancı ne sancı… ne olacak bu sevgili amerikalılarımızın halkı yahu? yemez içmez, olduk, çayımıza bandırdığımız bisküvilerden kesildik… aklımız fikrimiz hep orda :)) benzin’in galonuna 4 dolar veriyor olmalarına nasıl üzülüyoruz… tüm dünya üzülüyorki, herkesin iştahı kesildi, ekonomisi sarsıldı…. geçenlerde bu amerikalı arkadaşların tartışma ortamlarından birine şey yazdım, galonu 3 dolar olduğu zamanlardı tabiki… dedimki siz dedim galonuna yani 3 litresine benzinin 3 dolar veriyorsunuz ve ağlıyorsunuz biz bir galon benzine yani üç litre benzine 10 dolar veriyoruz yıllardır dedim… nasıl yaşanılır bizden öğrenin,dedim… kendilerinden başka bir dünyanın var olmadığını düşünenler az değil amerika’da herneyse… biz de sütten çıkmış akkaşık değliz, yeraltı ve yer üstü zenginlikleirmizi ellere kaptırmamızı saymayacağım bile.. petrol cenneti ülkeler hemen yanı başımızdayken, bırak amerikayı; çin ve japonyadan bile pahalıya benzin tüketmiyor muyuz? şimdi ağlarız tabi amerikanyalı kardeşlerimizin haline… ha ne olacak, biz kulağımızı yine amerika üzerinden tutmaya devam edeceğiz ;) o üzüldü diye üzülecek ama o güldü diye gülemeyeceğiz her zamanki gibi… o gül derse güleceğiz… onlar bu krizleri elektrikli, hidrojenli ( bor yardımıyla tabi ) ve hatta nükleer araçlarıyla çözecek ve bizde böyle maal mal bakacağız… sonra ne mi olacak? kyotoyu imzalamayan amerika, en büyük çevreci olacak, benzinli araçları memleketine sokmayacak, deli gibi kendi araçlarından pompalayacak dünyaya… herkes yine amerikan hayranlığı ile karışık atlayacak bu araçlara… amerika yin edevliğine devlik katacak… dünyaya “çevre temizliği” savaşları açacak, tai her yere demokrasi getirdikten sonra… mesela bizim ülkemizde bor olduğu için ve her daim bu maden çok değerli olduğu, enerji devleri için vaz geçilmez olduğu için… siz beceremiyorsunuz bize bırakın diyecekler ( zaten onlarda ya ) hepten çullanmak için bize savaş açacak amerika birleşik şirketleri… e ülkemiz nedense son yıllarda askeri ve ikdisadi alanda güçleniyor… amerikaya tehdit oluşturabilecek yeni bir ülke mi yaratılıyor? yani biz ameirkanın yeni kukla terörist ülkesi mi olacağız? e nükleer gücümüzde olacak amerika kendi eliyle kuracak hemde… ah benzin ah bak amerikada 4 dolara çıktın neler oldu ;)

yazım hatalarım ve anlatım bozukluklarım için özür dilerim, denetimsiz ve düzensiz yayınlıyorum…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s