Havayla Çalışan Araba 2009′da yollarda!

lüxemburglu MDI firmasının lisansıyla tata motors tarafından serii üretime geçen arabayı duyurmuştum, şimdi de amerika’dan onaylı türdeşi 2009-2010 gibi yollarda olacakmış… hatırlarım eskiden suyla çalışan araba varmış yokefendim havayla çalışanı varmış denildiğinde o kişi deliymiş gibi bakmak modaydı sanırsam ;) e tabi kısıtlanmış beyinsiz kafalar meselesi.. her neyse…

1 depo sıkıştırılmış hava 8 galon benzine tekabul eidyormuş… yani bu da 24 litre benzin eder…saatte 35 mil ( yaklaşık 60 km)  hızla yol aldığımızı düşünürsek bir depo hava ile 848 mil ( yaklaşık 1400 km ) yolu bedavadan kat edebiliyoruz ;) hemde hiç egzost gazı üretmeden!


amerika’da zpm diye çağrılan bu model’in 1000 mil mesafeli 75 beygir güç üreten modelinin fiyatı sadece 17000 dolar olacakmış! su dan ucuz derim…

darası milletimizin mühendislerinin, halkının, girişimcilerinin başına derim ne diyeyim…

About these ads

6 thoughts on “Havayla Çalışan Araba 2009′da yollarda!

  1. ben tam beş sedir bu icat üstüne çalışıyorum
    ama bazı buyuk firmaların bu yone yonel melerini
    hiç anlayamadım bugune kadar bir cok şey duşundum ancak
    birturlu yapamadan nedense birileri kapıyo yada benden
    daha hızlıduşunuyor şuana kadar 5 adet projem vardı
    ama bugun yıkıldım arkadaşım gosterdi hayellerim
    suya düştü

    • büyük beyinler aynı düşünür sözünü hatırlayarak daha çok çalışmalısın derim… unutmaki bu bilgi çağında internete daha fazla hakim olmalı insan. şöyl ebakarsak her 100 gün de bir yeni ve bir çok kişinin “hah ben bunu düşünmüştüm” diyeceği ürünler ortaya çıkıyor :) üzülme birçok kişi zaman zaman seninle beraber…

    • Merhabalar arkadaşlar
      Yorumlarınızda hemen pes ediyorsunuz (Hava ile çalışan motor için) :))
      Madem bu konuyla ilgilisiniz önce çok iyi bu konuda araştırma yapacaksınız! madem bir bilgisayarınız var elinizin altında o vakit sıkıntı yok.
      Siz bakmayın yapılmış edilmiş falan sene piyasaya çıkıyormuş! falan hani çıkacaktı sene 2012 oldu hala yok niye bunların hepsi konsept car çünkü adamlar sen nasıl yatırımcı arıyorsan onlarda bu şekilde yatırımcı arıyor yani.
      Konuya gelince İlk fikri bulan bir Fransız tamam adam ciddi bir buluş geliştirdi aynı zamanda bir başka Ülkede Rus ve İngilizler benzer ama farklı metotla ikinci bir motor ortaya çıktı ancak Fransızın yaptığı motor bir adım öndeydi veeee Hindistanlı (Tata) madi yardım yaparak Fransız şirketiyle bir anlaşma yaptı ayrı ayrı motoru geliştirecekler aynı zamanda da Fransız şirketine madi yardımda bulunacaktı bu şartlarla Hava motoru Hindistan ve Fransız arasında hız kazandı.
      Ancak çalışmalar da hız kazandı Kanada’da da bir buna benzer bir motor sesi geldi! tabi bu arada Sizin gibi sesini duyuramayan bir sürü ilgili bu alanda çalışmalar yapıyor.
      Bende sizler gibi bu iş le tam 30 yıldır uğraş veriyorum! ancak bu benim Elektirikli araçlardan sonra gelen bir merakımdı ama çalışmaları bir bir yerinde inceleyerek gözledim.
      Sonuç irtibariyle daha bir çok problemler vardı hazır değil ama (inanın en az Elektirikli ve Hidrojenli araçlar kadar itallı olacak bu proje)
      Motorların gücü problemli mesafe ihtiyaç duyulan Hava çok sarfiyatlı şu anda Fransız -hindistan motoru %64 verimle çalışıyor İngiliz-Rus motoru %68 verimle çalışıyor.
      Bende kusura bakmayın şimdilik burdan ismini vermiyeceğim bir yeni tasarım bir motor keşfettim bu kişiyle çalışıyorum %96 verimle çalışıyor
      Hemen hemen hiç parça yok süetünme yok yani verilen havayı tam güce çeviriyor.
      Ancak Automobilde kulanılması bu kadar italı olmasına rahmen yeterli değil buna yine ilave bir sistem ekliyerek Gücü 10 kat daha artı bu sistemde Bir patentli ürün.
      Hava ile çalışan Motor tamam %100 Türkiyede üretilecek inanılmaz bir performansa sahip.
      Auto nun özellikleri Üzerindeki 220 volt Kompresör ile dolum yapılabilinir – Dışarıdan her hangi bir yerden doldurabilinir -Acil durumlar için üzerinde bulunan bir sistemle (Şok) yaklaşık 35 litre hava doldurma mevcuttur bu sistem yanlız Tamamen bizim kendi buluşumuz olup yakında bunun patentliyeceğiz.
      Sizin gibi bu işlerle ilgilenen Arkadaşlarla bir araya gelerek her türlü yardımlaşma ve hata proje dağil bile edebilirim yanlız ciddiyet ve gerçekçi olmak şartıyla Hobi olarak takip etmek istiyen arkadaşlarada yakında oluşturacağımız bir from da paylaşmalar yapılabilinir.
      Her türlü Hava ile çalışan Motor hakında iletişim : Hava.oto@gmail.com adresine yazabilirsiniz.
      Not: Hava Motorunu yanlız Auto olarak düşünmeyin ilk önce kapalı alanlarda yani fabrika içinde Taşıma,kaldırma,Tarımda,Park bahçelerde,otobüslerde vs. olarak çok geniş alanlar bulunmaktadır.
      saygılarımla
      Muzaffer göker

  2. arkadaşlar ben 8 senedir bu proje için kendi imkanlarımla çalışıyorum hava ile çalışan ve her arabaya uyum österebilen yani her marka arabaya takılabilen bir kit tasarladım öyle bir kitki bu lpg gibi her arabaya takabilinicek ve sadece dışarıdan hava alarak değil yani söyle söyleyeyim bugüne kadar yapılanların hepsi dışarıdan basılan havayla yürüyordu benim projmdeyse bu değiik kendi ürettiği havayla çalışıp hiçbir dış enerjiye ihtiyaç duymuyor bu projenin çalıştığını tübitaka ispatladım ama benden yardım etmek yerine projeyi istediler (uyanıklar) ve bu proje böyle elimde kaldı bir işadamı bu proje için 100 milyar teklif etti bana tamam dedim başlayacaktık ama bir arkadaşı onu korkuttu petrol firmaları eni destek olduğun için yaşatmaz diye ve adam vazgeçti 2 silindirli araca kitimi yerleştirip çalışmasını sağladım ilgilenen arkadaşlar olursa eğer telefonum 0546 946 85 93 her konuda yardımlaşabiliriz ……

  3. Arkadaşlar bu havayla çalışan arabanın havası bize hava olarak geri dönüyor mu?Yoksa enerji bittiğinde havasızlıktan ölecekmiyiz hepimiz.Çok saçma bir buluş.Neden geri dönüşümü olan su ile çalışan arabayı denemiyor bunlar.Yoksa hepimizi havasızlıktan öldürmek niyetindemiler.En cahil adam bile atmosferdeki havanın biteceğini bilir…

    • canım arkadaşım, heyecanlanmana gerek yok :) hava yanmaz.. bu araba da havayı yakmıyor. sıkıştırılmış havayı kullanıyor.. pistonlarını itmek için depolarına sıkıştırılmış havanın gücünü kullanıyor.. ve egzos çıkışından bildiğin havayı geri salıyor :) havayı bitirmeyecek ve havayı yakmayacak bir sistem bu. nefessiz kalmayacaksın merak etme. :))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s