isimleşmiş markalar…

bana düşermi bilinmez ama uzmanı olmadığım “marka” olgusu üzerine, bir tüketici olarak birşeyler karalamak geldi içimden, gerçi marka yaratmıyorum ama çeşitli markaların kimi grafik tasarımlarını hazırlıyorum ama olsun sosyalmekan’ın da amacı bu değil mi? farkında olanları değil olmayanaları/olamayanları dikkate davet etmek :)

hemen herkes, işlevi ya da ismi yerine onların markalarını kullandığımız ürünleri bilir… kimisi o ürünün adını bilir kimisi de markasının o ürünün adı zanneder ;) benimse aklıma ilk gelenler şunlar ( tabiiki çoğunluğunda öyle olsa gerek)

selpak:

Tüm kağıt mendillerin ve hatta peçetelerin adı selpak kalmıştır ülkemizde… solo kağıt mendil’de biraz yaklaşabilmiştir bu kavrama ancak yine de bakkala gittiğimizde solo verirmisin deyince bir duraksama yaşanır hatta solo ne arkadaşım’ı bile duyulabilirken, selpak verirmisin denildiğinde markası solo dahi olsa bir kağıt mendil alırsınız ikiletmeden lafınızı ;)
peki selpak nedir kimindir ne zamandır bizlerle:

Türkiye’yi temizlik kağıdı ile ilk tanıştıran marka olan Selpak, Selüloz ile Pak kelimelerinin birleşiminden doğmuştur. Mendile jenerik ismini veren Selpak, bulunduğu tüm ürün kategorilerinde rakiplerine göre tartışmasız olarak en üstün ve kaliteli ürünler sunmakta, teknolojik gelişmeleri tüketicilere her zaman ilk olarak yansıtmaktadır.
Selpak’ın temizlik kağıdı sektöründeki liderliği, üstün ürün performanslarının yanısıra markanın müşteri memnuniyeti odaklı iletişim ve reklam stratejisinin de bir sonucudur.
Selpak, Eczacıbaşı İpek Kağıt Karamürsel fabrikasında üretilmektedir.
http://www.selpak.com.tr/hakkimizda.html

cif:

Hatırlıyorum önceden de vim vardı, ama şimdilerde cif öne geçti ( şimdilerde ne kelime, son 20 yıldır ) artık “şurayı cifleyi ver” gibi bir deyimimiz bile var… orda kullandığımız leke çıkarıcının ve dezenfektanın adı ne olursa olsun hepsi “cif” :) ha bir de ege’de klorak vardır… özellikle izmirde, çamaşur suyunun markası ne olursa olsun adı hep kloraktır… şimdilerde yeni yeni bize zerk olan calgon ve kosla var dezenfektanlara örnek göstermeye devam edersek… tüm çamaşır makinesi ve bulaşıkmakinesi koruyucular calgon ve tüm kir  pas ve de yağ çözücüler kosla olmaya aday ;) ancak şimdilik kullanım açısından pek yaygın değiller…

peki bu cif nedir?

Türk tüketicisi Cif markasıyla ilk olarak 1985 yılında Cif Krem lansmanı ile tanıştı. Yıllar içinde temizlik ile özdeşleşen Cif markası, “Ciflemek” sözcüğü ile günlük konuşma hayatımızda da yer etti. Ev hanımlarını toz temizleyicilerin zahmetli temizlik derdinden kurtulan Cif, temizlik alışkanlıklarında köklü değişikliklere yol açtı ve temizlik pazarının lider markası oldu. Tüketici taleplerine en verimli şekilde cevap veren Cif, zaman içinde portföyünü de geliştirerek tüketicilerine farklı kategorilerde ürünler sunmaya başladı. 2005 yılı itibariyle krem temizleyiciler, Banyo&Mutfak sprey ve jeller, bulaşık deterjanları, sünger-bezler ve kokulu yüzey temzileyiciler olmak üzere 6 farklı kategoride bulunan Cif, pazar liderliğini de kuvvetlendirmeye devam ediyor.
http://www.unilever.com.tr/ourbrands/homecare/cif.asp

LEGO:

nasıl unutulur, hayallerimin oyuncağıydı, halen de öyle ( halen sahip değilim :/ ) insanı oynarken keyiften dört köşe yapan ve yaratıcılığını geliştiren bu yararlı oyuncak tüm birbirine geçmeli ufak tuğlalı ya da benzeri şekillerde olabilen oyuncakların adıdır artık.. tarif ederken bile “hani lego gibi” felan deriz…

nedir bu lego?

Lego, Danimarka merkezli Lego Group adlı şirket tarafından üretilen bir oyuncak çeşididir. Üzerlerindeki girinti ve çıkıntılar sayesinde birbirine kolayca kenetlenebilen, çeşitli renklerdeki yapı parçalarından oluşur. İlk başta oyma tahtadan yapılmış kaba prizmalardan oluşan Lego, zamanla plastikten yapılmaya başlandı. Plastiğin kolayca aynı şekilde üretilebilir olması Lego’ları tek örnek haline getirdi. Bu sayede 60’larda ve günümüzde üretilen parçaların birbirine uyumlu olmasını sağlandı. İlk başta yalnızca Avrupa‘da üretim yapılırken, Amerika pazarına giren şirket burada yeni bir fabrika açmak yerine yeni parçaların üretimini Samsonite‘e devretti. İlk başta tuğla şeklinde olan basit tanelere çarklar, çubuklar, tekerlekler, küçük adamlar ve elektrikli aksamlar gibi daha ayrıntılı bölümler de eklendi. Böylece hemen hemen herşeyin inşa edilebileceği bir çeşitlilik sağlandı. Genel olarak 7-16 yaş civarını hedefleyen Lego, aslında her kitleyi kendine bağımlı kılacak nitelikte ürünler çıkarmayı başarmıştır.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Lego

atari:

elektronik tabanlı tüm el ve konsol oyunlarının adı atari değilmidir bizde? çoğunluğumuz hep “atari” salonlarına gitmişdir ( ben gitmezdim ) ama orada oynadığımız oyunlar PlayStation da olsa Commodore’da olsa salon hep atari salonu, oyuncakların hepsi ataridir… playstation ve commodor’un da kendine has bir kitlesi var onu cümle içinde elektronik oyun oynamak yerine kullananlar da yok değil ancak atari kadar genel değiller… insanlar playstation oynayalım evde gelin toplanalım deseler bile oynadıkları cihaz bri tür “atari” değil midir, bilinç altlarında? ;)

atari nedir?

Kuruluş 1972
Yer New York, N.Y., ABD
Önemli şahıslar David Pierce, CEO

Bruno Bonnell, Chairman and Chief Creative Officer

Endüstri video oyunu
Ürün Test Drive, Dragon Ball, Alone in the Dark, Godzilla, , Neverwinter NightsRollerCoaster Tycoon 3

,

sana:

margarin’in adı olmuş bir markadır, aymar ismini tahtından etmiştir kanımca :) hemen hemen tüm ev hanımları için margarin sana yağ değilmidir? bakkala gittiğinizde amacınız herhangi bir  margarin almaksa ( illaha sana marka aramıyorsanız ) sana yağ ver bitane dediğinizde, (marka bağımsız )bir margarin verecektir… hatta margarin ver abicim şurdan dediğinizde bön bön bile bakılabilir suratınızda çünkü o margarin değil sana yağdır…

peki sana yağ nedir?

Sana Unilever tarafından 1950 yılından itibaren üretilen margarin markasıdır. Üretildiği zamanlarda pazarda rakibinin olmaması ve Amerika‘dan ucuza ithal edilen soya yağından yapılması dolayısıyla ucuz olan fiyatı nedeniyle çok başarılı bir ürün olmuştur.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Sana_(margarin)

oralet:

kahvelerde, işyerlerinde parklarda bahçelerde ” çocuğa da bir oralet”tir işin özü, markası ne olursa olsun.. sıcak/soğuk suya karıştırılıp içilen bu enteresan toz içecek hafızalarımızdan asla kazınmayacak bir olgudur… genellikle hep portakallıdır zamanının içilmeye doyulmaz tüketim malzemelerindendir… şimdilerde tang ve link vs vardır… hani bu gibi şeylerin genel adı tang olmuştur ama tang de bir oralet türü değil midir bizim için? suyla karıştırılan toz içecek değil! oralet… hatta oralet osman :)

peki necidir bu oralet?

Oralet, 1960’lı yıllardan bu yana 7’den 70’e tüm kalplerde yer edinmiş bir markadır.

2006 yılında, 13 yıl aradan sonra ev dışı kullanım sektöründe (otel, restoran ve tatil köyleri) yeniden müşterilerin beğenisine sunulmuştur.

450 g’lık endüstriyel ambalaj boyutunda ve şerbetlik makinesiyle kullanılmak üzere üretilen Oralet’in ürün gamında, portakal, limon ve vişne aromalı çeşitler bulunmaktadır
http://www.eczacibasi.com.tr/channels/1.asp?id=856
gillette:
bir de permatik var ama tüm traş bıçaklarının adı jilettir bizde, permatik plastik saplı ve kaplı at kullan traş bıçaklarının markasıyken, “jilet mi ustura mı?” deyiminin sahibi gillette markasıdır ülkemiz de ve hatta dünyada :) “jilet gibi” deyimini de unutmamak gerekir…
kalebodur: tüm fayans yer kaplamalarına vs verdiğimiz isim :)
vileda: tüm yer siliciler paspaslar vs bizim için viledadır…
pimapen: tüm plastik pencereler… “evin pencelerini pimapenledik” deriz ama markası atıyorum plaspendir :)
daha bir çok marka ülkemizde ve dünyada oldukları “şeyin” önüne geçmiş birer isimdirler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s