Philips Xenium X800

elektronik aletleri sevememe hatta meraklısı olmama rağmen ( elektronik okudum dahası var mı :) ) böyle ceptelefonuydu, pda idi peşinde koşmam, olursa olur olmazsa, konuştursun yeter ;) işte bu nedenlerden dolayı philips marka xenium serisine ait x800 edinene kadar varlığından haberdar olmadığım bir cihazdı… ancak şuanda çok beğendiğim bir gerçek… özelliklerini şuradan görebiliriz… 

xenium

öncelikle philips x800 bir PDA telefon değil, dokunmatik ekranlı, mp3,mp4 çalarlı ve radyosu olan bir ceptelefonu… ancak çok şık ve zarif… benim için tek eksiği Wi-Fi ye sahip olmaması… artısı ise 1 ay(bekleme süresi) şarj etme derdi yok ve 10 saat ise durmadan konuşabilirsin ;)

üzerinde symbian işletim sistemi olduğunu düşündüğüm cihazın işlemcisi vs hakkında bir fikrim yok, java çalıştırıyor. kaliteli plastikten yapılmış kasası bence oldukça havalı… ayrıca telefonun menüleride oldukça şık ve sade tasarlanmış… bir iphone kadar şık neredeyse ;) ayrıca menüleri arasında geçişlerde her hangi bir takılma vs mevcut değil, bu konuda oldukça performanslı… ha ayrıca üzerindeki sensör ile dışarıdaki ışık durumuna göre menü aydınlatmasını oldukça başarılı bir şekilde kendisi ayarlıyor…

xmenu

öncelikli görevi telefon olan bu cihazın dokunmatik ekranını kullanarak tuşlarına hakim olmak oldukça kolay ve sorunsuz ancak kişilere tuş takımının bulunduğu yerden erişim sorunlu, ya kişi listesinden yada biraz uğraşacaksın ama sorun değil, sadece kullanım alışkanlıkları ile alakalı… bence bu telefonda herşey yerli yerinde… eller serbest modundu ise gayet başarılı… sesler siz telefondan uzaklaşsanız bile sorunsuz iletiliyor karşı tarafa ve her hangi bir yankı ve seste azalma da olmuyor… bu gayet hoş…

xphone

mp3  ve radyo dinlemek de bir okadar basit ve eğlenceli… yanında gelen kulaklığın ses kalitesi gayet iyi ve kulağınızdan düşmüyor, cihazin sağladığı ses ise kaliteli ki kulaklıkda o kadar iyi ses veriyor :) piyasadaki değme mp3 zamazingolarından başarılı… dokunmatik ekranı onun hemen bir medya oynatıcıya dönüştürüyor… videoları da oynatıyor ancak .avi divx desteği yok sanıyorum…

xplayer

kadettiğniz radyo kanallarına ulaşmak çok değil biraz zahmetli olsada, radyosunu kullanmak enaz mp3 oynatıcısını kullanmak kadar kolay ve başarılı bir uygulama… radyosu kulaklıksız çalışmıyor çünkü onu aynı zamanda anten olarakta kullanıyor. ancak tıpkı müzik çalarında olduğu gibi radyoyunun sesini de üzerindeki hoparlörden dışarı verebiliyor…

xfm

ajandasının ve takviminin görünümü çok hoş ayrıca alarmına istediğiniz müziği ayarlayabiliyorsunuz, böylece sinir bozukluğu ile uyanmıyorsunuz ;)

xtakvim

peki ya sms, işte esas önemli konulardan birisi… stylus kalemi ile elyazınız ile sms metinlerinizi oluşturabileceğiniz gibi üzerindeki sanal klavye ile de yazabilirsiniz… ancak klavyeye parmakla dokunmak yazmayı güçleştirebiliyor ama yine de o kadar da kötü değil, bir iphone kadar rahat olmasada benim htc marka diğer telefonumdan rahat… sms’i gönderirken önemli bir eksiyle karşılaşıyoruz sanki, öyle hemen kişiyi seç mesajı gönder bi telefon değil maalesef, sms’i gönderebilmek için biraz çabalamadım desem yalan olur ilk etapta… 

xsms

hesap makinesi de oldukça kullanışlı, ayrıca üzerinde birim çevirici de var… ve bir çok şey daha…

xcalc

üzerinde 2 mpx kamerası olan telefon’un beni en son bu özelliği ilgilendiriyor… bana gerekmiyor açıkcası ve başarılıda bulmuyordum ki… bu telefonunki gayet başarılı.. mpg4 görüntü kaydı da yapabilen telefonun fotoğraf özelliği gayet iyi… üstüne üstlük, odaklama ve netleştirme gibi bir fonksiyonuda var, hatta kameranın sensöründen çıt çıt diye ses geliyor odaklarken… şaşırtıcı, minik mekanik bir sistemi var… benim diğer telefonunda kamerası 2 mpx ama kilo pikselmiş gibi görüntü veriyor…

xcamera

diğer telefonuma kıyasla daha az özellikte olan x800 kullanım kolaylığı, stabilliği, şıklığı ve zerafetiyle öne geçiyor bence… rahat kullanımlı dokunmatik ekranı ve medya desteği ile bu telefon fiyatıylada avantajlı… piyasada 350 liraya bulabiliyorsunuz… marka takıntısı yapılıyor olmasa ( ki philips çok iyi bir markadır ) bu telefon piyasada yok satmalı…

xhtcmenu
xhtc

xarka

x4

x3

x2

x1

Philips Xenium X800” üzerine 19 yorum

  1. htc ile güzel bir kıyaslama olmuş, philips cep telefonları her ne kadar çin orijinli bir firma tarafından üretilsede gelişen teknolojiye zamanında ayak uyduruyorlar. teşekkürler.

  2. Bu telefon 1 aydır kullanıyorum ve söyleyebileceğim tek şey “2. aşkım” :D
    Son derece kullanışlı, uyumlu, şık, etkileyici ve verimli. 2008 in fiyat/performans olarak en iyi telefonu olduğunu rahatça söyleyebilirim.
    Ben mobile msn ile gprs üzerinden 7/24 online olabiliyorum. Hemde vodafonun kontorlü bir hattı ile. Wifi beni pek kasmıyor anlayacağınız. Ayrıca mp4 formatında divx movie leri oynatabiliyor. Aldım 3 haftada bir şarj ediyorum(bluetooth kulaklık-southwing sh230- ile kullandığım halde) kısaca mükemmel bir telefon. Aslında telefon demek biraz kaba oluyor, daha çok “o bir stil” demek daha doğru. hangi telefon için şu ana kadar binlerce fun club kurulmuş? Cevap :X800 ;D

  3. tek takıldığım nokta bluetooth ile müzik v.s gönderebiliyor muyuz?komik gelecek ama bi telefon almıştım philips marka bluetooth u olan ama kısıt konmuş sanırım sadece küçük dosyaları gönderebiliyordum.

  4. Arkadaslar ben de bu telefonu kullaniyorum. Fakat kalemini kaybettim. Nereden temin edebilirim. Yardimci olursaniz sevinirim.

  5. Merhaba Şarj süresi ile ilgili bilgisi olan varmı acaba birde çin malı mini iPhone mu yoksa Xenium mu tavsiye edersiniz. Teşekkürler

    1. şarjı çok uzun süre dayanıyor, çok sık konuşulmadığı taktirde bir haftayı bile geçebiliyor şarj süresi. radyo/video özellikleri kullanıldığında ise öyle hemencecik batarya uyarısı vermiyor…

      kesinlikle piyasadaki çakma iphoneler ile kıyaslanacak bir telefon değil. çok daha üstün ve şık.

  6. arkadaşlar telefonda mükemmel tek sorum şu SMS yazmak zormu çok sms yazan biri olarak kafamda sorun olarak tek bunu görüyorum :(

  7. arkadaşlar 2. el philips x800 arıyorum olanınız varsa e mail. adresime cevap atabilirmi

  8. En çok sorulan iki soruya bir açıklık getireyim. Şarj süresi ve müzik dinleme.
    1. Şarj süresi sürekli müzik dinlerseniz(ev içinde müzik seti gibi ses veriyor) ben denedim TEK ŞARJLA 28 saat hiç durmadan müzik çalıyor. video kesintisiz 16 saat film seyredebiliyorsunuz. bunları kullanmaz iseniz günlük maximum bir saat görüşme ve benim gibi dolmuşta vs.. yerlerde kulaklık(bluetooth) ile müzik dinleme yaparsanız NET 2 HAFTA GİDİYOR. ortalama süre için rahatlıkla 2 hafta diyebilirim. Ama bluetooth açmaz müzik dinlemez video seyretmez ve çok çene yapmazsanız(geçen ay yaşadığım gibi) 1 AY NET DAYANIYOR.
    2. Her türlü destekleyen bluetooth kulaklık ile müzik dinleyebilirsiniz. Ayrıca telefon diğer telefonlar gibi çabucak bluetooth kulaklıklara küsmüyor, yani kulaklık takılı iken menzilden çıakrsanız geri girince sizi yormadan anında bağlanıyor. Kulaklık ile kullanımı gördüğüm ve test ettiğim tüm telefonlardan daha verimli ve daha etkili.
    sevgiler, selamlar.

  9. selam çok değişik marka tekefon kullandım. x800 le tanışana kadar n…a üzerine tanımazdım ama son 4 aydır x800 kullanıyorum ve şimdi çift hatlı bir telefona ihtiyacım var. ama 2 aşkım oldu bu telefon benim. kıyamıyorum değiştirmeye. çok konuşuyorum az müzik dinliyorum ortalama 25 ila 30 gün şarjı gidiyor. almak isteyenlere tavsiye ederim.

  10. ben x800 ü alalı 3 hahfa oldu iyi 1 telefon güzel şık vede memüleri kullanışlı menü geçiş hızı gayet iyi kamerası gayet iyi cihazın tek kötü yanı x800 e yazılım atılması gerektiğinde cihazın mecburen servise gitmesi onun yanında dokunmatik cihaz olduğu için x 800 kibar kullanıma uygun cihazın tek proplemli yanı oyun bulmada çok zorluk çekiyorsunuz x800 bütün s 40 oyunları çalıştırmıyor cihazı tamirciler arasında araştırdım cihaz yazılım problemi dışında arıza yapan 1cihaz değilmiş daha evvelden nokia nın 4 farklı cihazını kullandım 4 üde problem çıkardı telefon almayı düşünenlere phılıps x 800 modelini tavsiye ederim

Bir Cevap Yazın

