kar yağıyor

yıllardır yılbaşına denk gelmemiştim böyle bir kar yağışıyla.. heryer bembeyaz değil ama sonuçta lapa lapa kar manzarası önümde. her ne kadar binalarla çevrili olsamda oluşan kar perdesi insanı biraz yalıtıyor. doğum günümde de hiç değilse bir iki dk lapa lapa kar yağdı, o da kaç yılın ilkiydi…

karr

oysaki köyde olsam, yarım metre kar yağmış olsa, dağlara tepelere denize doğru baksam, akşam üzeri ya da sabahın körü olsa vakit. çizmelerimin altında kalan kar kotur kotur ses çıkarsa… hatta ayaklarım ıslansa… o sırada kar yağsa lapa lapa, ağaçların bir kat daha karla kaplanışını izlesem.. yapraklı ve yapraksız ağaçların.. çamların ve taflanın… nefesim buhar olup uçsa her defasında… ışığa doğru baksam… heryer sessiz ve dingin, biraz rüzgar sesi. hatta o da yok… her yer o kadar dingin ki, neredeyse yere düşen her kar tanesinin sesini duyuyorum. pıt pıt :) 

sabit kalıyorum orada, sadece izliyorum. gölgleri ve giderek yok olan ışığı… dinleniyorum, dinliyoryorum… herşey o kadar ağır ve yavaşki.

manzarayı beynime kazıyorum, eve gidince sobanın başında gözlerim kapalı tekrar onu yaşamak için….

ayaklarım sızlıyor, yavaşça eve doğru yöneliyorum. kardan ayaklarım sırılsıklam. eve varınca sobanın tam dibine kuruluyorum… ayaklarımı neredeyse sobaya dokundurcam. keza dokundursam ne zarar, ne fayda… yanmazlarki donmuşlar… hafif bir karıncalanma ile canlanmaya başlıyorlar.. işte o zaman sıcağı hissetmeye başlıyorsun. mayışıyorsun :)

bir bardak çayı zor içiyorsun… son kalan ışıktan faydalanıp, camdan manzarayı izliyorsun, lapa lapa kar uyutuyor insanı… dalıyorsun… 

gecenin bri yarısı uyanıyorsun, hiç uykun yok. cama gidiyorsun… perdeleri büs bütün açıyorsun… doyulur mu böyle bir manzaraya?

karşında dingin bir manzara, öyle yeni öyle taze ve yaşam dolu ki… ayak izlerini bile silmiş… kendini yenilemiş…  ama kar durmuş… ayaz da yok.. yine yağacak ;) yaşam sürecek…

Bir Cevap Yazın

