Yine mi Pardus?

dün msn üzerinden sohbet ettiğim arkadaşım bana büyük bi hararetle pardus’un yeni sürümünün bağlantısını yolladıPardus 2008.2 Canis aureus ‘un çıktığından elbette haberim vardı, linux sürümlerini kurcalamayı seven ben için aklıma girmiş yeni bir karpuz kapuğu oldu bu bağlantı.. e haliyle :) 

hemen bağlantıya tıkladım ve karşıma gelen bu indirme sayfasından işletim sistemini ücretsiz edinebileceğim bağlantı adreslerine eriştim… önce pardus’u torrent olarak pardus’un kendi sunucusundan indirmeyi denedim ama o kadar yavaştıki.. 0.8k’yı geçmedi hız… hemen iptal ettim ve yeni bir sunucuya yöneldim… tabiki ODTU’nün pardus ftp sunucusundan direkt indirmeye tıkladım… hızı gayet yerindeydi +400k ile indiriyordum ki indirme yazılımımda işlemin bitmesine 27dk var yazıyordu. o sürede de bitti zaten! 

indirdiğim iso dosyasını CD’ye yazdıktan sonra bunu hangi bilgisayarıma kursam diye düşündüm… iki dizüstü bilgisayarım vardı… birisi hergün kullandığım, 2gb bellekli, 100 gb sabit diskli ve 1.6 çift çekirdek işlemcili asus f3f marka bir dizüstüydü ve üzerinde vista kuruluydu… diğeri ise, diğer pardus incelemelerinde kobay olarak kullandığım compaq presario 2100 celeron 2.4ghz dizüstüydü ve onun da üzerinde mandriva 2008 linux kuruluydu…

yeni olan dizüstü bilgisayarımda wi-fi ile internet’e bağlanıyor, canon dslr makinem ile çektiklerimi otomatik olarak aktarıyor düzenliyor ve arşivliyordum… daha donanımlıydım açıkcası…. elbette pardus’u ona kurdum, nasıl olsa şirkette başka bilgisayarım daha var (?!) :) incelemeye henüz başlamadım ve bu nedenle ekran görüntülerini daha sonra yayınlicam…

kurulum oldukca basit ve kolaydı.. ancak önce dil seçimi kısmını atladığım için ingilizce kuruldu! ingilizce önemli değil, ben linux’u klingonca bile kurarım ama ya kuramayanlar… acaba sadece bana özgü bi durummuydu kurulum ekranının ingilizce gelmesi… tamam dil değiştirilebiliyor kurulumun başında ve sonrasında ama ya kurulumun başında dildeğiştirmeyi kaçıran acemi ve ingilizce bilmeyen linuxcular ne olacak? sorun değil :) devamı daha sonra…

Yine mi Pardus?” üzerine 3 yorum

  1. açıkcası pardus yerine ubuntu ya da debian oneririm. hele debian 5.0 sonunda cıkmısken, pardusun lafı dahi olmaz. tamam her ne kadar pardus bizim olsa da, 64bit desteğini gereksiz goren bir dagıtıma kusku ile bakarım ayrıca sırf kullanım kolaylıgı olsun diye kaplı kaynak kodlu yazılımlar(kodek, dvd oynatıcı,…) eklemek linux un temel felsefesine aykırı.

  2. bence de pardus kendine has bir iki özellik dışında farklı bir linux dağıtımı değil, hatta hani mandriva 2008 bile daha iyidir… ancak benim açımdan ülkemize özgü olması ve geliştirilmesi önemli.. devlet dairelerinde ve okullarda ve bilgisayar sınıflarında öğretilmeli,ülke ekonomisine milyarlarca dolar katkıda bulunulmalı bu sayede… bu bilinci kendimce korumaya ve belli edip yaymaya çalışıyorum… gün gelir pardus ap ayrı bir oluşup yaratıp dünyadaki en iyi işletim sistemine dönüşebilir ;) neden olmasın… pardus herkese açık!…

  3. Pardus indirme sayfasında “international” olarak adlandırılan çok dilli sürümü indirmişsiniz sanırım. Sadece Türkçe olarak kurulum yapan dil sorunu olanlar için daha mantıklı bir seçim.
    Her ne kadar diğer linux sürümleri hakkında çok bilgi sahibi olmasam da, sizle aynı düşünce yapısı ile Pardus kullanıyorum. Pardus’un önümzdeki süreçte resmi kurumların işletim sistemi olacağı bir gerçek. Geliştirilme amacı da bu olarak değerlendiriyorum. Ve biz aslında gönüllü testçileriz.
    Pardus alanında Türkiye’de üzerine düşülen en büyük proje. Desteklenmesi gerektiğine inanıyorum. Eksikleri tespit edip bildirmek gerekir ki diğer sürümler kadar başarılı olsun.
    Not: Bunları Pardus 2008.2 den yazdım.

Bir Cevap Yazın

