atombombacıklarımız…

60’larda patlak veren domuzlar körfezi krizinde sovyet rusya’nın küba’ya yerleştirdiği nükleer başlıklı füzelere karşılık amerika’da ülkemiz’e jüpiter füzelerini yerleştirmişti(*

işte burada o füzelerin fotoğrafları bulunmakta, bilim kurgu filmlerini çağrıştıran  1961 yılına ait bu kareler ne çok şey ifade ediyor… bağımsızlığımızı varlığımızı vatan ve millet anlayışımızı, geçmiş ve geleceğimizi baştan sona, büyük bir titizlikle defalarca sorgulamamız gerektiğini düşünüyorum… aklıma ilk önce sağcı solcu kavgaları geldi… zaten yapay ve saçma olan bu iç savaşın esasında görünenden daha gereksiz ve saçma olduğunu kanıtlıyor bu bombalar…

daha sonra o yıllardaki teknolojiye bakıyorum, 50 yıllık bu fotoğraflara baktığımda kullanılan aparatlar, giysiler… sanki bugünmüş gibi geliyor… sanki azar azar, damla damla sunuluyor gerçeklik bize…

siteyi hazırlayan kişinin babası fotoğrafların çekildiği yerde çalışan bir mühendis, bir şef… bir ajan’ın çocuğu… fotoğraflar izmir’e yerleştirilen jüpiter 2 füzelerinin fotoğrafları… nam-ı diğer, ibrahim 2’ler…

bu jüpiter sınıfı füzelerin üzerindeki ay yıldızlı bayrağımız ve füzelerin isimleri de ayrı bir bilinmez… bana şeyi çağrıştırdı, füzeler bir gün ateşlenirse, rusyaya biz saldırmış olacağız gibi ;)

 

füzelerin rampası vs de çok ilginç, ayrıca rampa etrafına kurulan üs de öyle… ne garip… füze de türk bayrağı olmasa, utah çöllerinde bir deney sanacağım ( hani filmlerde olurya)

ha bir de füzenin üzerindeki logoya dikkat ;) mantar bulutu…

daha ne çok şey yazılır… söylenir… gerek yok, fotoğraflar herşeyi şok edercesine açıklamıyor mu? ;) 

bugün halen kendimize ait bir füzemiz, uçağımız vs vs miz yokken, 60’larda atombomba(mız) vardı!!!

atombombacıklarımız…” üzerine 2 yorum

  1. Atomların bombalaştırılmasına en çok Einstein üzülürdü diye düşünüyorum. Bizi kitlesel imha silahlarının içerisine sokmayı kendisine görev bilen asıl “İMHA”cılar, zamanlarını tamamen birlik olan bir ülkeyi her yönden çökertme teorileri geliştirmeye harcadıklarından dolayı, “SAĞ”ına da baksan “SOL”una da baksan ne yazık ki onlarla dolu bir ülke haline geldiğimizi gösteriyor bana kalırsa.

    İnsanların sorgulamaları gereken onca şey varken, hala PHOTOSHOP’lanmış miting alanları içerisinde birbirimizle bişi yarıştırır durumdayız. Oralarda ellerinde bayrak onları destekleyenlerin de işlerini güçlerini bırakıp kendilerince kahraman ilan ettikleri son osmanlıları yüceltme çabaları kanımı donduruyor.

    Biz burda üretimden bahsediyoruz. Yukarıdaki roket’e ve üzerindeki bayrağa iyi baksın herkes. Üretim yapmak, çakma UFO’ları bile uçurmak bizim çok ama çok ilerimizde olabilecek şeyler. İnsanlar artık uzaya para verip gezmeye gidiyorlarken bizden ayın kraterine adım atan, o mübarek toprağı eline alıp çapalayan var mıdır?

    İşte bizim de yapabileceğimiz en iyi şey Ayın üstünde Dalgalanan Amerikan Bayrağı yerine TÜRK bayrağı yapmak olacak endişesiyle, üretim yapan işçi olmak, gerçekten çalışmaya odaklanıyorum… ne yazık ki korkularım her yerde karşıma çıkıyor. Üretimden yoksun, körleri bile gözü açıklardan daha iyi gören bir millet olduk çıktık…

  2. off, bunu nereden buldun ? rastgele blogunu geziyor olmasam hiç böyle birşeyden haberim olmayacaktı. bazen bazı istisna insanlar çıkıp da diyor ya; biz Türkler, gerçekten zekiyiz ama kapasitemizin oldukça altına itiliyoruz çeşitli yollarla (tv, uzun eğitim) diye. gerçekten doğru.

    ayrıca, bizim üretip üretmemiş olmamız da önemli değil, üzerinde Türk bayrağı ve bombanın patladığı zamanki şeklinin resmi var. böyle birşeye dahil olmak gerçekten utanç verici.

    son birşey daha; teknoloji vs.nin bize gıdım gıdım verildiği konusunda kesinlikle katılıyorum. şu an ancak hayalini kurabildiğimiz şeyler belki gerçekten de biryerlerde var. . .

Bir Yanıt Bırakın

