Bohem Hayat

pek de eğlenceli geçtiği söylenemez, gerçi hayatımın kendi başına bir iradesi olduğunu düşünmeye başladığım bu günlerde kendine has bir  espri anlayışı olduğu hissine de kapılmıyor değilim.

o’nun bu kendine has esprilerine gülmek yerine, bana sunulan gerçekliği kabullenmemeye meyilli ben; eğlenecek, tad alacak şeyleri kendim yaratıyor ya da ortaya çıkarıyorum. iyi de yapıyorum, güç kattığı bir gerçek. belkide yoğun bir acının ardından gelen kısa süreli kesintide oluşan rahatlama gibidir bu.
acı kesilir ve esasında normal olan acısızlık durumu yavşak bir keyif vericilik sunar, ilerisi kötüdür. acıyı kabullenmek ve onu normale indirgemek, acıyı kesmek ise acıdan aldığın zevki yorumlamaya fırsat verdiğin beynini keyfe getirmeye kadar gider. umarım bu yönde bir alışkanlığa doğru sürüklenmem…

sürüklenmek diyorum çünkü; içinde bulunduğum esasında bohem olmayan “bohem” hayatın aksine, bize hep empoze edilen belki de gerekli olan o “efendi” yaşam biçimini hayal etmiş, benimsemiş ve ideal olarak görmüşümdür.

ancak yaşamını bir şekilde sürdüren her insanın, zamanı gelince anladığı bir gerçek var. ne kadar kürek çekersen çek akıntı senden daha kuvvetlidir. işte bu aşamada bohemlikten ayrılıyorum, kürek çekmeyi red etmiyorum. kürek çekmek, kayığımın dengede kalmasını sağladığı gibi beni sürükleyen akıntıya ikimi zaman karşı koyabilmemi, kimi zaman da yön değiştirebilmemi sağlıyor.. beni güçlü de kılıyor..  sanal küreği çekmekten kaslanmış kollar, güçlü bir karakteri, kuvvetli tecrübeleri simgeliyor…

çelişkilerle de bezeli bir durum,  istediğin durumları yaratabilmek için sana sunulana eğmen gereken bir boyun. eğilmediğin her gün ise, geleceğinden çalıyor. sorumsuzluk gibi görünse de esasında kendine saygını yitirmemiş oluyorsun. peki kendime olan saygım, sorumlu olduğum kişi ve durumlardan daha mı değerli diye düşündüğümde sorunun cevabı hemen belli ediyor kendini. birey toplumdan her zaman değil ama çoğu zaman daha değersizdir. sorumlu olduğu kişilere olan borcu kadar değerlidir. eğer bir borcun ve sorumluğun da yoksa, aynı zamanda birşeyler üretemiyor, ideallerin de yoksa. değersizsindir. ancak bu sorumluluk kısmı, kendimi yalıtmayı engelliyor. kendimi yalıtıp kendimce yöntemlerle dayatmalardan ve toplumdan uzak ama kendime ve yine topluma faydalı bir birey olarak yaşaya bilme, en azdından bu çabam için uğraşabilem idealimden beni uzaklaştırıyor.

belki de bu satırların kendisi yalnızlığıma karşı giriştiğim kıyasıya savaşın  ateşkes imsazı ve hatta barış ilanı. ancak yine de bu imza bir türlü atılamıyor,  yanık bir tene yapışmış kıyafetlerin verdiği acı ve kurtulmanın zoruluğunu çağrıştıran sorumluluklar silsilesi yüzünden. üzerimden kolayca çekip atabilseydim ( ki bu sorumlulukların, benden beklenenlerin hepsinden şikayetçi olduğum söylenemez) o zaman daha bir farklı olurdu… belki de üzerime biçilmiş kaftanı çıkarmak bu kadar da rahatlatmazdı beni. çıplaklık hissiyle dolaşırdım kendi içimde sanırım.

yine de içimden bir ses şimdi kapattığım kapıdan geçmeyi isteyecek birilerinin olmasını istediğimi fısıldıyor. ne büyük lütf olurdu bu bana.

bilerek kapttığım kapının ardına bakarken yüzümde oluşan o vahim ifade, hüzün dolu bir bakış… üzgün bir göz…

kendime acımak değil bu… bu sanki ziyan olan bir zamanı, bir imkanın daha güzel değerlendirilemediğini gördüğümde oluşan bir şey.

bu satırlar da esaında anlaşılır olma isteiğim en önemli parçalarından biri bu blogu yazıyor olmamın nedeni. hem bir kişi okusun yeter. anlam verebilecek bir kişi..

seçeneklerle dolu, ancak hangisini seçerseniz seçin hepsi önceden hazırlanmış bir duruma açılan kapılar.. hayat.. bohem hayat… istemeden de olsa…

Bir Cevap Yazın

