Nikon & Canon

uyanır uyanmaz nasıl bir kafaysa artık elime fotoğraf makinemi alıp, yiğit senin nikon nerede onun fotoğraflarını çekcem dememle başladı herşey.. hava hafif rüzgarlıydı… henüz kahvaltı yapmamıştım, su bile içmemiştim.. elimi yüzümü yıkamıştım ama o da ayılmama yetmemişti. üzerinde 50mm f\1.8 mark II lens takılı Canon eos 350D makinem ile yiğit’in Nikon D5000 makinesini fotoğraflamaya başladım
nikon2

benim canon iki senelik, 8mpx 72 dpi bir makine.. ama yine de bir canon! hele üzerindeki 50mm lensiyle beni çok güzel idare ediyor. gerçi onu yeni bir canon ile değişmem de değil, makineye sahip olma sevdalılığından çok fotoğraf çekmeye olan düşkünlüğüm yüzünden onu kolayca başka bir canon ile değiştirebilirim ki ancak dikkatinizi şeederim, CANON olmalı ;) efenim neyse, yiğitin makineyi önlü arkalı double posta fotoğraflamaya devam ettim ;D

nikon3

nikon d5000 12mpx cmos sensör var, video çekebiliyor ve arkadaki lcd çıkıp dönüp bişiler edebilior…

18-55 standart kit lensi var üzerinde, titreme önleyici abidik gubidiği var. ancak 200 iso’dan başlıyor :\

foto kalitesi bana acaip geldi haliyle ama esas nokta o değil odak noktlarının kontrolü ve odaklama canon’da alıştığım gibi değil. hissetmiyorsun odaklandığını. oysa üzerinde envai çeşit ayarı var, 3D algıla, hedefi takip et vs vs… çoğu şeyi yazılımla çözmeye çalışmışlar sanıryorum…

nikon4

sonra dedim nasıl çekiyor bu meret, benim makineyi bırakıp nikon’u aldım ve canon’u fotoğraflamaya başladım ;)

canon4

nikon’un ayarlarının ve özelliklerinin yanında bir bok yokmuş gibi duran makinem bence kral ;) odaklama, odaklama hızı ve bence fotoğrafı en doğru verebilecek donanıma sahip.

canon3

bu makineyle çektiğim fotoğrafları 5D ile çektiğimi sananlar oldu :) o kadar söylim…
nikon ile canon’u videoya’da kaydettim, vimeo’ya yikledim ama henüz işlem bitmedi.. bitince onu da eklicem…

edit: oldu, işte video http://vimeo.com/14334453

Nikon & Canon” üzerine bir yorum

  1. this is a neverending struggle between those two big brands however none would have wished that debate to be over.

    to me, Canon rocks, Nikon (d)*ucks!

    * (+1 to the left on QWERTY keyboard) :D

Bir Cevap Yazın

