Hırsız hikayesi

iki gün önce hep ziyaret ettiğim, avustralyalı envato ağına ait creattica’da benim şu anda kişisel sayfamda kullandığım tasarımın neredeyse birebir kopyasının ön izlemesini gördüm, takip ettiğimde de activeden’de kopyanın 32 dolardan satıldığını gördüm.. ne oluyoruz demeye kalmadan hemen bu kopyacının peşine düştüm. kişinin mail adresini friendfeed’de olayı tartışmayı açtığım üzere gelen yorumlardan elde ettim sağolsunlar  :)
flashanctuary lakaplı christina cirja ile iletişime geçtim. romanyalı bu kopyacı ile mailleşmede aramızda geçen olayın kısa özetinden bahsedersem, önce; ben bunu deviantart’da gördüm hiçbir dosyanı indirmedim vs dedi, salağa yattı :) gördüm beğendim ve yaptım dedi.. sonra pişkinlik edip hem bak ben tamamen flash yaptım ve daha güzel oldu vs vs dedi.. sonra bedava bir kopya vermeyi teklif etti. bu sırada da iki tasarımın birbirinin aynı olmadığını hatta çok benzemediğini bile iddia etti.. şu iki tasarıma bakıp benim özgün tasarımımın çalınmadığını bir insan nasıl söyleyebilir ki?

compare_them

sağdaki benim tasarımım ve halen kullanmakta olduğum sitenin orjinal hali. christina işte bunu deviantart’da görüp bi güzel kopyalamış.

sitemin temasını benden satın almaya bile kalktı pişkinlikle…

ben de creattica’ya ve envatonun market alanı olan activeden’in destek \ şikayet bölümlerine mail attım. creattica ekibi mailimi inceledikten sonra özürdileyerek tasarımı kaldırdıklarını bildirdiler. activeden’den de kaldırabilmem için link vermişlerdi ki, envato zaten eğer iddianızda haklı olduğunuzu düşünüyorsanız şu niteliklerde bir yazı hazırlayıp şu numaraya fakslayın demişti bile. ben de pek sevgili sevgilimin benim hafif giresun şiveli gazi caddesi ağzı sokak ingilizcemden über teknik ve neredeyse anadili gibi olan ingilizcesi sayesinde gerekli yazışma ve form yaratma işlemlerini kolaylıkla yerine getirdik :) ben de sabah çat diye faksımı çektim.. yaklaşık bir saat sonra da envatodan mail geldi. özürdileriz sizi böyle sıkıntıya soktuğumuz için üzgünüz vs vs.. 

sanıyorum bu christinaya bir dava vs kanuni bir işlem başlatacaklar, ben ise kazanmış olmanın hakkımı savunabilmiş olmanın gururu ile batan güneşe doğru atımı sürüyorum :P başım da göğe erdi.. alırım öyle façasını.. hadi bakiim :)) ( hemen bir türklük bir hava atmalar iyiki bişiler becerdim ) :D

Bir Cevap Yazın

