Converse

ntvmsnbc.com’da ki Bir asır boyunca New York metrosu galerisinde, newyork metrosu’nun evrimini incelerken ve vay adamlar 80 – 100 yıl önce neler yapmış diye şaşırırken ( hatta şu fotoda metronun içinin tasarımı beni çok şaşırtı, ışıklardan oturaklara ve tutacaklara kadar metrolarımızda çok az şey değişmiş, muhtemelen 30lar’dan kalma bir foto ) fotoğraftaki metroda bir büyüğüyle oturan çocuğun ayağındaki ayakkabıyı converse’e benzettim.

hani converse sevmem, bana amerikan alt kültürünün önce bizim üst tabaka daki tereyağı vari kültürün içinde kabul görüp, kızgın tava vari alt kültürümüz tarafından eritilip sindirilmesi yüzünden hep ititci gelir. bu kadar traşın ardından görüdüğüm fotoğraftaki ayakkabı gerçekten converse mi diye araştımak istedim. converse 30lar’dan kalma bir fotoğrafta olabilir miydi? diye sordum kendime…

hemen first converse diye google da arattırdım.

alt

o görselin gittiği sayfanın söylediğine göre o yıllarda o çocuğun ayağında converse evet olabilirmiş, hem de günümüzdeki alışıla gelmiş modelleriyle…

alt

1910lar’da ya da 40lar’da gözümüze aşina gelen modelleri görmek beni şaşırttı. heyecanlandırdı. sanki retro bir dünyaya bakıyormuş gibi oldum.. ilginç geldi.. günümüzün yeniden hortlamış modası converse’in gençliğimize çizdiği yol daha yüz yıl öncesinden belirlenmiş….

Converse” üzerine bir yorum

Bir Yanıt Bırakın

