RockMelt

RockMelt-Logo

tabii ben de merak ettim neymiş bu diye, e çok iddialı bir giriş yaptılar browser piyasasına. bu seferki konuğumuz rockmelt isimli  chromium platformlu bir browser.

chromium temelli demek, google’ın chrome’u üzerine yapılmış demek ;) iddiaları da şu, sosyal mecra browserıyız biz…

öyle olduklarından ya da olmaya çalıştıklarından olsa gerek, rockmelt’i  çat diye bulup indiremiyorsunuz, bu görece “ayrıcalıklı” yapıdan faydalanabilmek için sıraya gireceksiniz ya da kapıdaki görevliy arkadaşınız olacak ( şaka :P )

rockmelt’in sayfasında facebook connect butonu var, tıklıyorsunuz sizi sıraya koyuyor. zamanı gelince de indirebiliyrosunuz kendi download managerlarını.

e indirince ne oluyor? hiç bir halt olmuyor esasında. chrome arabiriminden azcıkdaha şekillendirilmiş ve sağına soluna aparatlar eklenmiş bir browser çıkıyor karşınıza hepsi bu.

bir ara flock vardı böyle benzer bir iddia ile piyasaya çıkmıtı noldu acaba diyesim geldi birden.. herneyse…

rockmelt’i kurduğunuzda sizden önce facebook hesabını istiyor. çünkü hemen her haltı facebook üzerinden yapıyor. gtalk, msn vb mesajlaşma şeyleri üzerinde yerşleşik gelmiyor ama facebook chat zamazingosu hemen sol tarafta bizi selamlıyor. sağ tarafta ise girdiğimiz her sayfanın beslemelerini ekleyebileceğimzi butonlar sıralaması var. twitter,flickr vb hesapları ekleyip buralardaki değişiklikleri şık bir şekilde takip edebiliyoruz.

rockmelt1

yine google’ın desteklediği mozilla vakfının ürünü firefox ise yahu siz bu chrome bozması rockmelt’e 2 yılda 10 milyon dolar harcadınız. çıkarta çıkarta bunu çıkarttınız, aha ben bi eklenti yaptım ve oldu demiş… bu da bana hani o klasik hikayeyi anımsattı. amerikalılar klasik tükenmez kalemin uzayda çalışmadığını farkedip, bilmem kaç yılda bilmem kaç milyon dolar harcayıp, her yüzeyde havada karada ateşte suda yazabilen bir kalem yapmışlar.. o sıradaki en büyük rakipleri ruslar ise bu sorunu çat diye çözmüş hem de bedavaya.. ruslar kurşun kalem kullanmışlar :) o misal… ha bu arada google hem chrome’a hem de firefox’a sahipken, kendi iç kurumları gibi olan bu grupları neden kapıştırıyor acaba? bir zamanlar steve jobs’ın macintoshcular ile applecıları kapıştırması na mı öykündüler dersiniz?

ne diyeyim sosyalmeydan muharebesine hayrlı olsun… rokmelt efendi…

rockmelt2

rockmelt7

rockmelt8

sevmedim denemez, ancak geliştirilmeis gerekiyor. eksikleir çok. öncelikle gittikçe yavaşlıyor.. internetten müzik dinleyemez hale geliyorsunuz. sonra sayfa dahi açmamaya başlıyor. hatta makinenizi bile yavaşlatıyor. makineniz 4 gb ramli arkaplanda hemen hiç birşey çalışmıyor ve işlemciniz i7 bile olsa… iyi sürüşler ;)

RockMelt” üzerine 3 yorum

  1. kullanıcı bazlı inceleme yazısı ticari tanıtım yazısından haliyle daha değerli benim için. şimdi rockmelt’i bir gidip mashable.com’da okumak var, bir de gelip sosyalmekan.com’da okumak var. tabii ki kullanmadan önce gelip sosyalmekan.com’da okuyacağım. artısını eksisini bir güzel öğreneceğim. ve hatta öğrendim de…

    teşekkürler, :)

  2. Ben çıktığında uzun bir süre kullandım test ettim.
    Arayüzü öncelerde çok yabancı geliyor. Birde facebook için ayrı bir tarayıcı kullanmak bana hiç mantıklı gelmedi.
    Yavaşlamasıda cabası.
    Bence bu iş yatar :)

  3. Nadir beyin yorumundan sonra ne desem boş olacak :) tam yükleyip deneme aşamasına geçecektimki yorumlar çarptı gözüme :)

Bir Cevap Yazın

