Canon eos 7D

vay bu başlığı bu bloga atabilmek, ne mucize :) esasında bir mucize gibi görünen ama içinde bir disiplini, özveriyi, idealizmi barındıran olayların sonucu bu. hak ediş! efenim belki de abartmamam gerekir ama bu canon eos 7D :) bu makinenin en alçak gönülü hali bile bir heybete sahip ki… şimdi ellerimde!

CanonEos7D

şu duruşa bak! standart lensiyle birlikte edinmedim bu makineyi, yanında sigma 24-70 f/1:2.8 de edindim. bu lens’in çarpanı 1 olduğu için her durumda yani ister 24 isterse 70mm’ye ayaarlı dursun 2.8 odak değerini koruyabiliyor!  e emektar makinemin zaten 18-55 lensi var, 50mm f/1.8 lensim de var ( hani bi ara kırmıştım :P)  daha ne olsun.. oh mis!
emektar demişken ocak 2008’de ilk dslr makinem olarak elime geçtiğinde nasıl da heyecanlı bir yazı yazmıştım onun hakkında! ancak ilklerin yeri elbette farklıdır, farklıdır ama bu makine de kendi başına bir ilk bu 7D :) emektar 350D ile çektiğim fotolara 5D ile mi çekiyorsun denildiğini hatırlarım.. merak içindeyim acaba bu makineyle çektiklerime ne diyeceklar? korkarım şu cehaletin gölgesi üzerime ara ara vuracak, yani “ haa 7D var sende tabiiki çekersin!” tahammül edilemez bir aptallığın eserini ortaya koyar bu cümleyi her kim kurarsa…

buna benzer bir makineye ulaşmak için kimler ne yapmadı ki? furkan viral bir kampanya bile yaptı.. başardı da… ben ise böyle bir kampanyaya gerek duymadım. ben bu makineyi kazandım… bu makineyi aşk kazandı, fotoğrafa duyulan aşk.. ve o aşka hayran olan ve güvenen bir aşk… hepsinin güzel bir çeşnisi, güven, gelecek ve samimiyet ile birlikte bu makineyi yarattı…

9

30 yıllık hayat serüvenimde; envai çeşit anılara, varlıklı olmanın yanı sıra varlıksızlığın da maceralarına çok şahit oldum. öğrendiğim tek şey, akıl ve beden sağlığnızı korumayı başardığınızda, amacınıza doğru giden istikrarlı ve özverili yolculuğunuz süresince böyle; görece büyük, görece ufak ödüllerle karşılaşmanız, doğru yolda olduğunuzu size hatırlatıveriyor…
1

bu makineyle artık hareketli resme, HD video kaydı olanağına da kavuşmuş oldum :) kimbilir kafamda çekip durduğum uzun ya da kısa metrajlı filmleri belki bir gün gerçek kılarım…
2

hatta video yeteneklerimizi denedik bu makineyle geçen de, o bana kendi yeteneklerini sundu ben de o yetenekleri nasıl kullanabilecğeim hakkında fikir edinip kendi yeteneklerimle birleştirebilme fikrini edindim. dün geceki hafif yağmurun sesini ve arabamızın camına vuran damlaların güzelliğini yakalamaya çalıştım, fena da olmadı :)
canon_eos_7D_video_test

18mpx cmos sensörü 2 adet digit4 işlemcisiyle canon eos 7D harika… menüleri kolay ve daha fazla fonksiyona sahip. biraz ağır, gövde ağırlığı 800gr’ın üzerinde ve birlikte edindiğim sigma lens ile birlikte yaklaşık 2 kilo oluyor. ayrıca cf kartı çok da hızlı sürüyor…
otomatik iso ayarlama sistemi bence gayet başarılı, üstelik çok yüksek iso değerlerinde ( hatta 6400’de ) bile harika bir gren kontrolüne sahip. 50mm f/1.8 ile bu başarısını oldukça etkileyici bir şekilde de sürdürmekte, bkz  ıtır :)  daha ne desem şimdilik bu kadar… çok bile konuştum ;)

Canon eos 7D” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

