100 Yıllık Hayat

yolum ege’de biryerlere düştüğünde, zeytinyağı tüketin uzun yaşayın temalı reklamlardan fırlamış bir nineye rastlayacağımı düşünmezdim.

hakikaten sağlıklı insanların bulunduğu bir yerdi milas’ın selimiye köyündekiler… hem de cidden sıcak kanlılardı, duya duya klişe ve abartı  gibi gelen şeylerin esasında hakkaten var olduğunu görmek benim için bir garipti… sıcak kanlı akdeniz insanalrı, sağlıklı yaşamın sırrı sızma zeytinyağı felan…

70 yaşındaki amcayı 50’lerinin sonunda sandım, 80 yaşında gibi görünen  nine ise çoktan torununun torununu görmüştü, e hatta o’nu evlendiriyordu bile… ha  bir de bir asırlıktı!

_MG_1049

gözleri çok iyi görüyordu, öyleki sebze kurutmak için kullanacağı ipliği iğne deliğindne rahatça geçiriyordu… anılarını hatırlıyor, gayet mantıklı konuşuyordu, dimağı yerindeydi maşallah. düşman askerleri köylerine geldiğinde daha çocukmuş… 94 yaşındayım ama daha da büyük olabilirim, nüfus cüzdanımdaki yaşım bu diyor…

hiç ilaç kullanıyor musun diye sorduk, bize bir ateş düşürücü basit bir ilaç gösteriyor.. bundna başka ilacım yok diyor, hayret ediyor, takdir ediyor ve o hislerle gülüyoruz, hoşumuza gidiyor çünkü… doğa insanı, toprak insanı… biz karadenizliler de eskiden uzun yaşardık diyoruz ama artık öyle değil….

karadenizli olmak biraz farklı mı diye düşünüyorum, etrafıma bakıyorum şive farkı dışında anadolumun her köyü bence aynı diyorum… herkes aynı samimiyette, türk olmak bu diyorum… kendimi rahat hissediyorum, kendi köyümde gibiyim…

sadece burası silahsız eğleniyor :) bizim düğünler eskiden silahlı çatışma gibiydi :)) şimdi daha az… ha bir de bizim tavrımız biraz daha soğuk ve sinirli, ama samimiyet aynı. ülkeye bağlılık da… ne güzel.

bu sırada teyze kendi işini kendi görüyor, sağlıklı yaşamasının yanı sıra kendi işini halen kendi görüyor olması da onu hayatta tutan en kuvvetli etkenlerden olsa gerek… düşünüyorum… soruyoruz birbirimize bu kadar uzun yaşamak ister miyiz diye… eğer böyle sağlıklı kalabileceksek neden olmasın?..

ilaçlarla ayakta duran bir neslin, gelecekte böyle sağlıklı ve doğal yollarla hayatta kalmış bir bireyi görebilme şansı bence gittikçe azalıyor…. fotoğrafını çektiğim ertesi gününde hani resimlerimi çıkartmamışsın diye beni sorgulaması da oldukça şirindi, en yakın zamanda elinde olacak ninecim dedim… kendisiyle konuşanı çok seviyor, herkes de onu çok seviyor… sanıyorum en güzeli de bu onun için.

100 Yıllık Hayat” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

