Sanat Okulu

“helal olsun büyük başarı, adı sanat okulu olduğu halde "sanatın" ve "zanaat"ın her türlü törpülendiği, öğrencisine insan gibi değil ahır hayvanı gibi davranıldığı yıllarını hatırlarım lisemizin.gelişime bu kadar kapalı olan bu yerin şimdi böylesine bir kültürel olaya ev sahipliği yapıyor olması duygulandırıyor beni…” diye bir yorum yazdım facebooktaki paylaşılan bir videoya… okuduğum lisede çekilmiş bir filmin fragmanıydı bu. çok şaşırdım, sevindim ve duygulandım. hatta inanamadım…

biz okuduğumuzda okulda doğru düzgün bir kültürel faaliyet yoktu, dergi bile çıkarılamazdı ard arda. kütüphaneye bile gitmek bir olaydı. hatırlarım yıl 1994 boş dersimizde okulun bilgisayar lab. girip bigisayar çalıştığımız için bizi disipline veren bir ruh hastası öğretmen vardı, bilgisayarları bozduğumuza kanaat getirmişti 2 mili saniyede, üstelik kendisi alakasız biriydi, bizim bölümle ilişkisi de yoktu. hocam derlerden kaçıp sigaraya içkiye aylaklığa koşmadık, gelip burda bilgisayar inceliyorzu demiştik de anlatamamıştık. sınıflara girilmeden önce sırada bekletilirken bize edilen küfürler, ya da efenim niye o kapıdan girip yoklama defterini teslim etmeye götürüyormuş diye yediğimiz dayaklar vs. hepimiz hayvandık kimine göre.

giresun end. meslek lisesinde okuyorum demek de ayrı bir hezimetdi, bizim yıllarda. amele okuluydu kimine göre. hiç bir proje sunabileceğin, hayallerini ortaya koyabileceğin bir ortam kesinlikle değildi… bu açılardan bir cehennem azabıydı denilebilirdi.

tüm bunlara karşılık, çok değerli öğretmenlerimiz de vardı, onların emekleri ve ilgilerini anlatmaya satırlar yetmez. işte o harika insanların emeklerinden faydalandık kimi zaman bazı şeyleri başarırken. 

şimdi okulumuzda bir film çekilmiş, fragmanları sosyal ağlarda dolaşıyor. inanılmaz bir gelişme, müthiş :) çok tebrik ediyorum uğraşan öğrenci ve öğretmenleri. okulumuz ismine yaraşır bir halde bugün. orası gerçekten bir “SANAT OKULU” artık benim gözümde.

sanatokulu

siteleri de var http://sanatokulu.org/ 

umarım devamı artarak gelir…

Bir Yanıt Bırakın

