Amatörce Astronomi Fotoğrafçılığı

fotoğraf çekmeyi seven, astronomiden hoşlanan, bilimum bilim kurgu ıvır zıvırıyla hayatını geçirmiş biri olarak, zaman zaman karşıma çıkan yıldızı bol gece fotoğraflarına bayılırdım… halen daha bayılıyorum ;)

ışık kirliliğinin olmadığı yerlerde yıldızlar daha parlak görülür, hatta güneş sistemimizi de içeren samanyolu galaksisi ( gökadası ) da net bir şekilde tüm büyüleyiciliğini ortaya koyar…

işte bu görüntüyü kendimce fotoraflamak istedim ve şu görülen fotoğraflar çıktı ortaya:

bu fotoğrafları çekerken kullandığım teknik, aparat vs yi yazayım hemen.

önce pırıl pırıl ter temiz bulutsuz bir gecede  ışık kirliliğinin az olduğu bir yere gitmelisiniz, şehir dışında yıldzları görebileceğiniz her yer uygundur sanıyorum buna. ben memleketimdeki bir yaylaya çıktım ;)

makinem canon eos 7D ve lensim ise 8mm geniş açı, balık gözü de diyorlar. benim eski emektar eos 350D yi de üzerindeki 18-55 ile denedik ama pek başarılı sonuç olmuyor :)

neyse, gittim makineyi piknik yapılan masalardan birine koydum, tabii gök yüzünü görecek şekilde. öncesinde pozlamayı 30 saniyeye aldım, iso değeri de 6400. odak değeriyse 3.5’du.

ve deklanşöre basıyoruz, 30 sn sonra o işte görülenlere benzer fotoğraflar oluyor. hepsi bu :) daha fazlası buradaki ve şuradaki linklere tıklanarak görülebilir…

Bir Cevap Yazın

