Deal Extreme ve Stok Tutamama Becerisi :)

internetten alışveriş yapan hemen herkesin aşina olduğu ve belki de bir çoğunun da kullandığı Çin’in ünlü alışveriş sitesi Deal Extreme ülkesinin ününe yakışır bir kalite sunuyor.

Çin’in üretim gücünün e-ticaret sitesine yansımış yüzü gibi duran DX.com barındırdığı bir çok marka ve model ile inanımaz bir çeşitlilik sunarken ücretsiz kargosu sayesinde çekiciliğini arttırıyor.

bizim tekno marketlerin raflarındaki ürünlerin aynısı ya da muadili ürünler daha uygun fiyatlara bulunabiliyor( mu acaba? )

hobiciler ya da bütçesini korumayı hedefleyen geekler’in tercih ettiği DX’den ben de bir sipariş verdim. verdiğim sipariş güneş enerjili şarj aletiydi.

stoklarda görünen ( açıkca stok adeti belirtilmemiş ) üründen iki adet alışveriş sepetime ekledim ve ödememi “güvenle” yaptım. e-mailime  işlemlerimi takip edebileceğim bir link ve sipariş numarası da geldi. sonraki günürünün paketlenmeye başladığı hakkında bilgilendiren başka bir mail daha aldım. güzel ence, bu ürünü bir ay değil bir haftada masamın üzerinde görürüm diye düşündüm…

o da ne? tüm bunlardan sonra ki günde gelen mailde; üzgünüz bu ürün elimizde kalmamış diyorlardı. ürünü başka bir ürünle değiştirebileceklerini ya da bekleyebilirsem temin ettiklerinde gönderebileceklerini bildiriyorlardı. verdikleri linke tıklayarak çok da zor olmayan bir arabirimle ürünü benzer bir ürünle değiştirdim.

sonraaa…

başka bir mail daha geldi :) üzgünlermiş, o üründe kalmamış ellerinde. yine değişim hakkı veriyorlardı ama bu sefer paramı iade edebileceklerini söylüyorlardı. hiç düşünmeden verdikleir linke tıklayıp para iadesini talep ettim. beklemedeyim.

DX.com işini olabildiğince hızlı ve düzgün yapmaya çalışıyor, oysaki bir alışveriş sitesinin en hayati unsurlarının başında stok tutma becerisi geliyor. sipariş ettiğim hiç bir üründe stok bilgisi, tükenmiştir ya da şu kadar kalmıştır uyarısı yok. bunu belkide günde milyonlarca parça ürün sattıkları için göz ardı ediyor olabilirler. yani nasıl olsa satılıyor nasıl olsa şöyle nasıl olsa böyle diye düşünüyor olabilirler. nasıl olsalarla hiç bir gemi yürümez, dx.com gibi transatlantik görünümlü bir sandal dahi bile olsa ;)

atalarımız boşuna dememişler ucuz etin yahnisi yavan olur ancak ucuz et gelemedi ki yahnisinin tadına bakalım, belki de balık baştan kokmuştur ;)) o yüzden çinli balıklara hayır! :D

Bir Cevap Yazın

