Ubuntu Akıllı Telefonlarımızda

linux sürümleri arasında belkide en çok tercih edilen ubuntu’nun, mobil sürümü de hazır görünüyor. hatta 2007’deki bir yazımda bu çalışmalarının başladığına değinmiştim.

peki nasıl bir mobil işletim sistemi hazırlamışlar diye sorarsak, hazırladıkları demo videoyu izlememiz cevap bulmamız için az da olsa yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

iOS, WinMobile ve Android’e böyle bir rakip gelmiş olması güzel…

yanlış anlaşılmasın, ubuntunun mobil sürümü andorid üzerine geliştirilmiş bir sürüm değil. tamamen bağımsız. yani nasıl androin işletim sistemi bir linux çekirdeği üzerinden geliştirildiyse, ubuntu da yıllara dayanan linux tecrübesi ile sıfırdan bir mobil linux sürümü oluşturmuş .

açıkçası test etmeyi gerçekten çok isterdim :)

http://gigaom.com/mobile/heres-the-secret-success-sauce-in-ubuntus-phone-platform/

Bir Cevap Yazın

