Finansbank ve Müşteri Kayıtlarını Doğru Düzgün Tutamama Beceriksizliği

en başta belirteyim, finansbank ile her hangi bir ilişkim yok. hesabım, kredi kartım vb hiç bir ürününden kullanmıyorum. hiç bir zaman da kullanmadım.

hiç bir ilişkim olmayan bu banka, yaklaşık bir yıldır beni muntazaman arıyor. aradığında sordukları şoru şu; merhaba finansbank’tan arıyoruz, Didem Arslan ile görüşebilir miyiz?

benim cevabım ise her zaman şu oluyor: Ben Emrah Serdaroğlu, Didem Arslan diye birini tanımıyorum, bu sahibi olduğum şirketime kayıtlı bir numara. yani yanlış numaradan o kişiye ulaşmaya çalışıyorsunuz diyorum.

özür dileyip kapatıyorlar.

böyle bir telefon görüşmesinden sonra ne beklersiniz?

sizi arayan operatörün, bu numarada didem arslan diye birisi yok diye gerekli düzenmeleri yapmasını ya da  gerekli değişiklikleri yapabilecek kademeleri bilgilendirmesini beklersiniz değil mi?

konu finansbank olunca bu böyle olmuyormuş demek ki.

bu konuşmanın aynısı defalarca yaptım ve her defasında didem arslan’ı tanımadığımı, yanlış numarayı aradıklarını söyledim.

her defasında özür dileyen operatör durumu düzelttiğini söyledi.

baktım telefonlar durmuyor, twitter’da da bu yaşattıkları rahatsızlığı ifşa ettim ve dolayısı ile de onlara bildirdim. beni telefon tacizlerine maruz bırakıp, işlerini koordineli yapamamaları yüzünden düşürdükleri sıkıntı yetmiyormuş gibi bir form doldurmamı istediler.

size telefonda söylüyorum o kişi olmadığımı diyorum bir de form doldurma zahmetine mi gireceğim?

tabu bu yazışmalardan sorna da bu aramalar devam etti.

ben de tekrar twitterda durmumu beyan ettim ( twitter şikayet panosumu gidip derdini anlatasana diyebilirsiniz, herkese finansbankın bu sıkıntıyı bana hala yaşatıyor olduğunu bildirmek en doğal hakkım )

bu beyanımdan sonra bana yine cevap vererek adımı soyadımı telefon numaramı istediler. sinirlenerek verdim bu bilgilerimi. bana sistemi düzenlediklerini belirtip anlayışım için teşekkür ettiler.

bu öğlen ise beni yeniden aradılar. bilin bakalım neden arıyorlarmış?

didem arslan ile görüşebilir miyim diye arıyorlarmış. dedim ,hani düzeltmiştiniz?

eee, gak guk.

bunlara yeniden yazdım, siz neyi düzelttiniz beni yine arıyorsunuz diye. çok özür dileriz sistemi yeniden güncelledik. vs vs ( sanki işletmi sistemi kaynak kodunu düzenliyor, krenell programcılığı yapıyorlar, altı üstü bir telefon silecekler )

Görsel

bu yaşadıklarımın bana edindirdiği fikir şu.

finansbank bir çağrı merkezi ile çalışıyor ve muhtemelen bu kendi bünyesinde bir çağrı merkezi değil ( eğer kendi elemanları bunu yapıyorsa durum daha vahim )

bu elemanlar sırayla beni arıyorlar, çünkü hala bir çoğunun ( belki de halen daha hepsinin ) ekranında didem arslan’ın numarası diye benim numaram kayıtlı görünüyor.

bu da şu nedenlerden olabilir. benimle görüşen elemanlar, aradıkları kişiyi bulamadıklarından dolayı oraya kişi bulunamadı notu düşüyorlar. bu da sistemde kişiye erişilemedi ve dolayısı ile bu numara hala didem arslan’a kayıtlı sonucunu doğuruyor.

oysa ki, “bu numara didem arslana değil, bize yanlış numara verilmiş” diye bir not düşülse daha doğru olacak. iş çözülecek.

olacak olmasına da bir diğer konu, sanırım alınan kayıtlar yanlış da olsa operatörlerin kullandıkları ekranlarda ortak olarak görülmüyor. eğer görülüyorsa da elemanlar bu notları ya okumuyor, ya da yanlış değerlendiriyor. bu da finansbank’ın bu elemanları yanlış ve eksik eğittiğini ve ya bağ kurabilecek yeterli zekaya sahip elemanlar istihdam edemediklerini gösteriyor.

böylece oradaki her eleman beni tek tek aramaya devam edecek ve ben telefonu ya açmamaya başlicam ya da cevap verdiğimde, benim sülalemde ve hatta arkadaş çevremde didem isminde bir kişi olmadığını haykırmam belki de hönkürmem gerekecek ;)

gel gelelim işin güvenlik zaafiyeti kısmına. didem arslan’ın telefon numarası benim telefon numaram olarak nasıl kaydedilebiliyor?

didem arslan benim numaramı büyük olasılıkla yanlışlıkla( kimse bu kişi art niyet aramıyorum kendisinde) yani; dil sürçmesi, klavye de yazım hatası vb bir şekilde  finanasbank’a iletti, ya da süper zekalı operatör bu muhtemelen benim numarama benzeyen numarayı yanlış kaydetti.
benim sahip olduğum numarayı didem arslan olarak girdi.
finansbank bu numaranın C7 Bilişim’e kayıtlı olduğunu ve Emrah Serdaroğlu tarafından kullanılan bir şirket numarası olduğunu anında görebilecekken, yani didem arslana ait olmayan bir numarayı sistemine kaydetmeden, hızlı bir ön kontrolle yanlışlığın önüne geçebilecekken neden geçmedi?

leblebi gibi kredi kartı ve kredi dağıtan bu banka, daha telefon numaralarının ve muhtemelen kimlik bilgilerinin doğruluğunu teyyid edemez iken piyasada güvenilir bir banka olarak algılanması, kendini böyle ifşa edebilemesi ne kadar doğru olur sorgulanması gerekir.

operatörlerinin kesinlikle bir işe yaramadığı da aşikar. asla hizmet sunmuyorlar, mal satmaya arıyorlar. verdikleri sinir bozucu rahatsızlığın ise haddi hesabı belli değil.

kullandıkları sistemler ya da kişiler, güncelleme yapmak ve hataları düzeltmek için uygun değil. muhtemelen bu konuda çok da isteksizler.

son söz;
finansbank motto olarak bizce mümkün diyor… evet sizce mümkün ama size güvenmek bizce mümkün değil finansbank.

yazımın en başında  finansbank’ın hiç bir ürününü hiç bir zaman kullanmadığımı belirtmiştim ve ekliyorum, hiç bir zaman da kullanmayacağım.

bu durumu da herkesle yazılı ve sözlü olarak paylaşıp, finansbank’ın müşterisi olan ve olmayan kişilere nasıl bir eksiklikler silsilesi ile yaklaştığını anlatacağım… insanların mevduatlarını korumakla yükümlü bir kuruluşun, güncel ve potansiyel müşterilerine daha güvenilir bir hizmet sunması gerekir. bunu finansbankta muhtemelen bulamayacaklarını bildireceğim.

umarım beni bir daha finansbanktan, bu yaşattıkları sıkıntı yüzünden özür dilemekten başka hiç kimse Didem Arslan adına aramaz.

Bir Cevap Yazın

