Muhteşem Gatsby

Görsel
20’ler de yazılmış ve Büyük buhran yılları ile Amerikan Rüyası terimini ele aldığı söylenen bir romanın, bugünlerde yeniden beyaz perdeye uyarlanmış halini izledim. ( diğer uyarlamaların listesi de burada )
Romanı okumadım, daha önceki yapımları izlememedim. Elbette büyük buhran günleri hakkında bilgiye sahibim, Amerikan rüyası teriminin de ne anlam ifade ettiği hakkında fikrim var olarak gittim sinemaya, ancak bu roman hakkında bir bilgim olmadan izledim.

Filmden beklentim tam olarak bir kıyaslama üzerine olmasıydı. biraz borsadan, biraz, ekonomiden, biraz işçi dünyasından anlatımlar ile o yıllarda tezat oluşturan ve insanları gerçekten buhrana sürükleyen zengin yaşamları göstermesini ve bunu oldukça yalın anlatmasını bekledim. Beklediğimin aksine karşımda; Cem Yılmaz’ın 20’lerde geçen çarliston dolu ve retro fütüristik / steam punk temalı iş bankası reklamlarına benzer bir seyirlik izledim.1*2*3*

Bu filmin reklamını yapan çeşitli mecralar, Amerikan rüyasının çöküşü, büyük buhranı ele alan film diyorlar ya, ben bunu “açıkça” göremedim. onun yerine bildiğin bir pembe dizi bölümüydü.

Görsel

Bu seyirliğin içinde bolca rap, hip-hop, pop parçalar da vardı, üstelik o yılların müziğine atıfta bulunulmaya üstünkörü lütfedilerek. yani Bay Gatsby’nin evinde her gece verilen şaşalı partilerde eğlenen insanlar çarliston yapıyor güya ama arkada çalan müzik jay-z ya da beyonce, bir ara amy winehouse bile çaldı ! ? bu yansıtma şekli bana sanki günümüze gönderme yapılmaya çalışıldığını düşündürdü ama bence becerilememiş.

bir HBO dizi olan Boardwalk Empire dizisini izliyorsanız, bu film size bir aşinalık da sağlayacaktır. sanki o dizideki en baba patronların, patronlarının yaşamını izliyor gibi de oldum ;) zaten aynı yılları yansıtıyorlar.

pekii tüm beklentilerden sıyrılıp izlenirse bu film bize ne sunuyor diye sorulabilinir. sinema size ne sunmayı vaad ediyorsa onu hakkıyla sunuyor. eğlenceyi ve görselliği.

öncelikle filmi muhakkak 3D izleyin, ama muhakkak. ben böyle güzel 3D kullanımı bir tek HUGO‘da gördüm. muhteşem; her anı, her karesi, her yansıma, herşey abartmadan ama yerli yerinde ve oldukça etkileyici bir göz alıcılıkta 3D için yaratılmış.

filmi 3D bir klip tadında izleyip kendinizi kaptırısanız, müzikleri de saçmalık olmaktan çıkıyor.

kesinlikle sinemada izlenmesi gereken, sinemada film izlediğinizi hissettiren bir görsel şölen ;)

Görsel

iyi seyirler ;)

Bir Yanıt Bırakın

