Nest’den Boston Dynamics’e Google’ın Gerçek Robot Ordusuna Adım Adım

Geçenlerde Boston Dynamics’i satın alması çok konuşulan Google’ın bu seferki büyük yatırımı, “akıllı” termostatlarıyla adını duyurmuş olan Nest isimli firmaya oldu.

3.2 Milyar Dolarlık bu devasa satın alım elbette bir bomba etkisi yarattı. Google gidip de neden bir termostat firmasını satın alsın ki?

Robotlar ya da aslında Android‘ler üretebilen bir firma olan Boston Dynamics’i satın alması da merak konusu olmuştu. Google’ın mobil işletim sistemi olan Android’den bahsetmiyorum, zaten bu işletim sisteminin ismine ilham kaynağı olmuş bir robot türünden bahsediyorum. Boston Dynamics’in ürettiği Atlas gibi birşey mesela, fotoğrafı da aşağıda var.

Atlas-p2_nt

Gelelim yeni satın alınmış olan Nest’e.
Nest, termostat da ney lan deyip geçeceğimiz, gazlı/ elektrikli sobamızın içinde gerekli ısıya ulaştığında çıt diye atıp devreyi kesen içsel bir aygıttan başka bişey olarak görmediğimiz ve kafamızda görüntüsünü bile canlandırmayacağımız birşeyi, ev ısı yönetimi sistemine oldukça zarif bir şekilde dönüştürmüştür. Gerçi sanıyorum bize göre yabanıl da, müstakil yaşamı yaygın olan Amerikan aile hayatında dışarıdan ayarlanabilen bir aygıt olarak oturma odalarında çok da hoşlaşmadıkları ancak tanış oldukları bir aygıttı aynı zamanda…

Screen Shot 2014-01-14 at 03.54.55

Nest’in bu şık tasarımı ilkkez tanıtıldığında da bir sükse yaratmıştı. Apple’ın tasarım anlayışına yakın, sade ve kullanışlı bu aygıt, bir iPhone yan aparatı gibi duruyor.

Peki Apple bu firmayı neden satın almadı diye sormak gerekir.
Gerçi bence cevap basit, Apple vizyonu dar bir firmaya dönüşeli aslında çok oldu… Google gibi değil, bir astro madencilik firması kuramayacak Apple. Bir android firması satın almayacak. Kısa vadede bu hareketleri yapacağını sanmıyorum…

Bu konuya istinaden  işin özü ( Business insider’ın Nestin 3.2 Milyar Dolara satın almasına olan yorumundan da özetle) akıllı çözümler, pratik uygulamalar bulan bir mühendis takımını işe almak istemiş Google.

Haklı buluyorum, görünen köy klavuz istemiyor…

Benim yorumuma göreyse; termostad gibi birşeye “akıl” ve zarif bir tasarım verebilenler, kendi firmaların’dan hemen önce yine Google tarafından satın alınmış “Robot” firmasının çalışanlarıyla birlikte üretecekleri Robotlara neler yaptırır acaba? diye merak edildiği için 3.2 Milyar doları kaptılar…

Belki de robot işçilerini astromadenlerde çalışmaya göndereceklerdir kim bilir? yatırıma değer, ne de olsa  işin ucunda trilyon dolarlar var!

Biz siyasi krizlerimiz içinde elimizde çekirdek ekrana kilitlenmiş, yapay ekonomi şişer ve balonumuz patlamaya çok yaklaşmışken Dünya’nın geri kalanı bir kırılma noktasına doğru hızla ilerliyor… balon patlayıp, dünya kırılma noktasını geçince yine aval aval bakacağız…

Bir Cevap Yazın

