Star Wars Force Awakens

Baştan söyleyeyim yazı spoiler içerebilir, henüz karar vermedim, yazarken çıkacak ortaya.

Star_Wars_Episode_VII_The_Force_Awakens

George Lucas’ın bıkıp “öeeh yeter lan! sıtarvars sıtarvars alın lan satıyorum” diyerek her birşeyini Disney’e satmasından sonra, J.J. Abrams’ın çektiği Force Awakens bence güzel bir seyirlik.

Hele ki Lucas’ın beyaz perdeye yansıttığı; 70’lerden ve 80’lerden günümüze dek uzanan efsane 4. 5. ve 6. bölümlerden oluşan seriinin ardından, 2000’lerde eklediği 1. 2. ve 3. bölümler artık tam anlamıyla bir felaket olarak nitelendirilebilinir.
Zira Abrams’ın çektiği bu bölüm bence oldukça kaliteli.

Herşeyi CGI’a yıkmaması, maket, robot ve makyaj efektlerine ağırlık vermesi tam yerinde bir karar olmuş. Tabii CGI hiç kullanılmamış değil, hem de tam kararında ve oldukça uygun kullanılmış.

Filmi IMAX ve 3D izledim. Yapımın 3D’ye uygunluğu da oldukça iyi. Gemilerin ihtişamını, kovalamaca ve çarpışma sahnelerini daha da etkili hale getirmiş.

Star Trek’i de yöneten Abrams’ın, bu filme de orada kullandığı atmosferi ve o filme özgü bazı teknikleri yansıtacağı şüpesi yok değildi. Hatta sanki başlarda biraz öyle gibiydi ama o atmosfer çabuk dağıldı.

( Bu arada hep söylüyorum, yav nasıl şanslı bir insandır ki bu herif sen doğ, büyü, yönetmen ol, sonra iki bilim kurgu efsanesini, yani; hem Star Trek’i hem de Star Wars’ı tekrar hayata döndür. Var oluş, evren, yaşam çok acayip lan)

Yeni karakterler sanki hep bu filmdelermiş gibiydi. Zenci stormtrooper eleman Denzel Washington’ın gençliğini andırıyor ama biraz tombul hali gibi. Zaten ona acayip abazan bir rol vermişler. Terli terli, neredeyse sadece”karııı” diye dolanıyor etrafta.

Yeni sevimlimsi droid BB-8 bence R2D2’nin yerini asla alamaz. Ancak daha ticari ve oyuncak vari olduğu kesin. ( şimdiden DIY kitleri bile mevcut)

Han Solo ve Chewbacca’nın sahne alışları da efsane bir güzellikte. Ama Millenium Falcon’un sahne alışı kadar değil. O bambaşka bir etkileyicilikte. Ha haa, diyor insan ister istemez. Lan benim de Millenium Falcon’um olsun laaaıınn! diyesi geliyor.
Hatta bir arazi alıp üzerine yapmayı hayal ettiğim evin modeli yine Millenium Falcon şekline büründü bak :)

Çocukluğumdan beri bilim kurgu hayranıyımdır, hayatımın odak noktasıydı hatta bir zamanlar ama artık değil. Ha orjinal, koleksiyonluk parça bir ışın kılıcım yok mu? var :)
Ama artık sadece bir bilim kurgu severim. Hayatımın odak noktası değil, yine olmazsa olmazlarım arasında ama beklentilerimi çok yüksek tutmuyor, Star Wars evrenine ters düşebilecek olası bir kaç duruma da çok takılmıyorum. Yani esas kahrmanlıkların Kadın cinsiyetine yüklenmesi, pozitif cinsel ayrımcılık vs bence güzel ayrıntılar.

Ha Star Wars var oldu olalı empoze edilmeye çalışlan bir din ve ırk teması yok mu inceden rahatsız eden derseniz, o da var. ( JEDI dininden bahsetmiyorum) Ama aldırmamayı öğreniyorsunuz zamanla. Eğlencesine bakmak lazım birşeylerin.

Gerisini sinemada izleyin derim. Efsane bölümler bizi bekliyor diye düşünüyorum.

Star Wars Force Awakens bence 8/10.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s