istanbul autoshow 2012

gittim, gezdim, gördüm… aslında gezdim ama göremedim, çünkü çok kalabalıktı. bebek arabasıyla çocuğunu bir milyon kişinin ve otomobilllerin arasında gezdiren mi istersin yoksa hemen her arabanın önünde durup ya da kaputuna oturup poz veren 3’er 5’er tane yurdum insanı mı? hepsi var dı çok şükür ;) e doğal, adam ömründe yakından göremeyeceği bir çok arabayı, hayal edemeyeceği kavram ya da serii üretim otomobili görmeye geliyor… tabii otomobilleri sunan modelleri de. herşeye, aç ve hiç doymayacak kardeşler ve arkadaşlar, tüm gayretleriyle otomobilleri bedenleriyle siliyordu mübarekler… şöyle açılalım, hem biz hem de başkaları görsün, zaten uzaktan bakınca anlayabileceğin bir model bu mıncıklayarak değil, demiyorlar sağolsunlar ;)

ben de bu milyon kafa, kıç ve göbeğin arasından bir iki kare yakalamaya çalıştım.

mümkünse hafta içi görülmeye gidilsin diye de uyarırım buradan…

Reklamlar

Görünmez Mercedes

hep derim, benim otomobillere bakış açım şudur; “mercedes ve diğer otomobiller”. yani o yıldızın cazibesine tarif edilemeyecek şekilde kapılmış olanlardanım… herneyse.

beni geçelim ve sadete gelelim. mercedes yakıt hucresi teknolojisini tanıtmak için yaptığı video izlenmeye değer.
yaptıkları videonun fikri de güzel, doğaya/çevreye görünmez f-cell teknolojisi. bunun için görünmez bir mercedes hazırlamışlar. yakıt hücresi teknolojisi doğaya zararlı gazlar salmadığı için, bu aracın varlığını doğa algılamayacaktır mantığı üzerine kurulmuş eğlenceli bir video.

Continue reading “Görünmez Mercedes”

COMVEX ISTANBUL

2.5 saatlik bir yolculuğun ardından küçükçekmece’deki tüyap fuar alanına vardık. normalde 1saat civarında sürmesi gereken yolculuk, fuar alanı çevresinde bir türlü bitmeyen yol çalışmaları nedeniyle bir buçuk saat eklemişti. acaba bu yol yapım takvimi ve sistemi nasıl hazırlanıyor diye düşündük. fuar alanı yaparsın, ziyaretçiler gelmek için çile çeker. sanırım orayı gezen herkes orayı gerçekten gezmek isteyen kişiler ve bence çok değerliler. bir de girişte kişi başı 20 lira aldılar, tam oldu ;)

ticari araçların sergilendiği bu fuarda, biletleri alıp giriş yaptığımız kapıda bizi mercedes standı karşıladı. sanırım en büyük alana da mercedes sahipti, otobüs, kamyon ve diğer ticari araçlarının yanı sıra unimog seriisi aracının bir kavram modelini de sergiliyordu.. oldukça hoştu.

_MG_5568

Continue reading “COMVEX ISTANBUL”

Toyota gibi kahvaltı

bundan bir kaç sene önce toyota türkiye’nin ceo’su ali haydar bozkurt ile pera palas’ta kahvaltı edip, toyota’nın sosyal medyaya verdiği önemi ve yeni pazarlama stratejilerini konuşup, tartışıp, dinleyeceğimi söyleselerdi inanmazdım :) ama oldu, hem de keyifli olduğu kadar lezzetli bir kahvaltıda.. hem yemekleri hem de sohbeti…

1

sohbet, kahvaltının üzerine içilen keyif çayları ve kahveleri eşliğinde başladı. ortam yavaş yavaş soru cevap olayına dönmeye başladı. kahvaltıya katılan blogger’lar bir biri ardına sorular soruyor ve toyota’nın bloggerlara verdiği önemi sosyal medya da almaya çalıştığı yeri ölçmeye çalışıyorlardı.

2

sohbetin çerçevesi toyota’nın yeni kampanyasından oluşuyordu,  yanlış anlaşılmış olmaktan biraz şikayetçiydiler.. ah türkçe… ne kadar esnek bir dil.  kültürümüzün verdiği bazı tavırlar ne kadar acaip olabiliyor kimi zaman. toyota gibi adam sloganının yanlış anlaşılabildiği  ve verilen kimi tepkilerin esasında yansıtmak istedikleri toyota felsefesinden ne kadar uzak olduğunu konuştuk.. hak vermedim değil ama sanıyorum bu felsefeyi yansıtış şekilleri esasında daha güzel olabilecek bir anlatımla iyi bir fikri maalesef parlamaktan uzaklaştırmış. bunu aşmak için çabalıyorlardı. yeni radyo ve tv reklamı repliklerini dinlettikler. bunun üzerinde uğraştıkları ve başarmak için gerçekten azimli oldukları belli..

sosyalmedyaya önem verdikleri de belli, bunu iyi algılıyor ve hatta gerçekten çok önemli görüyorlar. geleneksel yayıncılık onlar için çoktan ölmüş.. tv ve basılı yayın onlar için geri plana itilmeye hızla başlamış. bu  hareket, ali haydar bozkurt’un ilgisi ve söylemlerinden açıkca belli oluyor ve sayesinde türkiye’de de devinim kazanıyor.

ancak henüz twitter, facebook, friendfeed gibi mecralara kendilerini salabilmiş değiller. anlıyoruz ki daha yolun başındalar… şahsen friendfeed’in nasıl bir mecra olabildiğini bir bilseler tüm yatırımı oranın üzerine yaparlar eminim ;)

bu verimli sohbetlerin ardından pera palas’da ki o özel odayı atamız’ın kaldığı odayı gezmeden olmazdı. hemen atıldık ve büyük bir dikkat ilgiyle gezdik. ben her adımımı kareledim doğrusu. :)

1

toyota blogger ve sosyalmedyacılara gösterdiği bu ilgiyi devam ettirir umuyorum…

yeni hareketler bekliyoruz toyota ;)

AUTOSHOW 2010 istanbul

fransız otomobil firmalarının elektrikli araçlarını bolca sergiledikleri bir fuardı bu seneki ( sanki daha öncekilere gitmişim gibi :P )  bana göre zorlama bir teknoloji olan hybrid motorlarla donanımlı japon otomobilleri de vardı ama onlarla pek ilgilenmedim… halen hazırda diktatörlüklerini sürdüren ama bu haksız hükümranlıklarının hazin sonuna yakın olan içten yanmalı motorlara sahip arabalardan da tabiiki sadece mercedesle ilgilendim… ha bana davetiye renault poşedinde bir dosyanın içinde gelmedi mi? geldi tabiiki :) renault gözüme girmeye çalışıyorsun, köfteyi çakmadım sanma.. eheh saçmaladım öhmm..

citroenZeroG

hız canavarları lamborghini’ler ve porsche’lar hemen herkesin odak noktasındaydı tabiiki. kodaman arabaları bentley ve rollsroyce’ların da hızlı modelleri vardı da öyle işte… neyse..

bentley-1

honda’nın asimo’su vardı robot, el salladı gitti :) biz de enee robot bize el salliyür diye sevindirik olduk.. robotun yanındakji sunucu kız, bu robot öyle bilgisayarda milgisayarda yapılmadı tasarlanmadı.. bu mühendislik harikası yıllarca tasarlanmış bir makinedir dedi.. içimden güldüm bu saçma yaklaşıma, sunuma :) dedim diğer robotlar ne acaba? bilgisayarda tasarlanmadı da ne demek.. asimonun kendisi eli kolu olan bir bilgisayar kasası en nihayetinde… hani asimo allah kulu da diğerleri müstemleke gibi bi durum oldu benim nazarımda :P hani sony qrio bir doğa harikası ya da ne bilim çinli bir üreticinin saçmalamısı mı?  aman neyse…

asimo

sonra gittik bişi de yoktu.. otomobil uçar gider.. felan filan… bi ton fotoğraf çektim.  bakılsın görülsün diye :)

Renault Z.E.

ülkemizde yıllardır otomobil üretimi yapan, kiminin türk markası bile sanabildiği fransız renault’un sıfır egzost emisyonlu yani elektrikli arabası Renault fluence Z.E. Ülkemizde üretilecek bilindiği üzere… hep bahsettiğim ve hayalini kurduğum, ülkecek elektrikli araçlar üretip onları kulllanır hale geleceğimiz günler umarım yakındır. istanbul’un çeşitli semtlerine ve yakında ispark otoparkların hemen hemen tamamına elektrik şarj birimleri kurulacakmış :) harika.. renault sevmem ama bu araç alınır… tabii  sadece renault değil, fiat’ın da böyle bir projesi vardı ( http://www.zamazing.org/yazi/tofas-tan-elektrikli-fiorino ) sanırım ülkemizde…