windows 7

efenim, öyle işletim sistemi bilirkişisi değilim ama iyi kurcalarım :) anlarım da hani.. şimdilerde microsoft’un neredeyse 10 yıldır kodlaya kodlaya bitiremedikleri, xp’idi, server bilmem kaç idi bir çok yan ürünüyle oyaladıkları işletim sistemi nihayet görücüye çıkmış… bir arkadaşımla acaba bu da vista gibi az makyajlı xp mi diye konuşuyorduk. ben vista’nın az makyajlı xp değil, azcık geliştirilmiş orası burası gerçekten kurcalanmış ve hatta belki de bu windows 7 zımbırtısına dayanılmış bir tür köprü olduğunu felan savundum… bence windows 7 çekirdeği itibariyle yeni bir işletim sistemi olabilir, ancak sadece microsoft dünyası için yeni… serbest piyasada, sunum önemlidir… siz eskiyi yeni diye yutturursunuz yada minareyi çalarda kılıfına güzel oturtur, bir de müşteri bulursanız size kim ne diyebilir ki? ;)

haydaa, geen ne yaptı bu microsoft.. aman çok bişey değil yahu. artık pek de karışmayacağım zaten bana ne… değişen ne ki?

windows 7 nin internete sızan ilk görüntüleri bana KDE linux’un masa üstünü hatırlattı.. hele taslak çubuğu ben KDEyim diye bağırıyordu resmen… ya tema bu benzer, benzer de denilebilir tabi… benzer de yenilik değilki bu… mesela benim 2007’de kurcaladığım bir pardus sürümünü ele alalım ve şu ekran görüntüsüne bakalım; 

taslak çubuğuna iyi bakalım, pardus 1.1 sürümüne ait bu masa üstü, KDE… taslak çubuğu ise linux KDE sistemlerde sanırım taa 2000’den beri böyle ve bu özellikler sahip ( transparanlık, gizlenebilme, renk değiştirme ıdı bıdı bir sürü şey )

şimdi de windows 7 ye bakalım;

taslak çubuğuna bir bakalım, o da ne gayet benziyor! dediğim gibi tema temaya benzer… aman canım widgetler de OSX‘e benziyor değil mi ;)

hakikaten de osx’e benziyor…

ama öyle demeyin, bu microsof ve yep yeni, microsoft’un bence felsefesi şu; parayı ver ben de sana dünyanın en iyi iki işletim sisteminin özetini sana sunayım, linux ve OSX’i kırpayım, kolaj yapıp bir birine tutturayım, bir de makyaj yapayım… artık ne kadar stabil olabilrse.. al bu da uzay eriği, yersen…

windows 7” üzerine 4 yorum

  1. Son paragraf gerçektende herşeyi özetliyor.Microsoft en başından beri ordan burdan kırpıp kırpıp bişeler yapmaya çalışıyor.Ama yapabildiği tek şey milletin gözünü boyamak.Hiç ümidim yok Windows 7 den ama Vistadan iyi olabileceğini umuyorum.

  2. arkadaşlar tamam öylede ms nin hakkınıda yemeyin :) Bu yazıyı nerede yazdın muhtemel vista veya xpde.Ayrıca linuxun masaüstü genelde KDE.Fakat Msde artık KDnin benzeri bir sistem kullanacak.Ayrıca Windows 7 den umutluyum çünkü.Özellikleri çok yüksek olmayan makinalarda bile hızlı bir şekilde çalışacak.:) en azından ihtiyaçlarınızı karşılayacak.Mesala ben Pardus,Opensuse,Ubuntu..vs. kullandım fakat ağ herzaman sorun oldu benim için.Ha üstesinden gelmedimmi geldim fakat….

  3. güzel bir anlatım olmuş gerçekten eline saglık windows 7 ve beklentilerimiz desen konu daha hoş bir hal alırdı neyi bekliyoruz ne buluyoruz :D saygılar

  4. Vista, win 7 den daha güzel duruyor fakat daha berbattı (en azından ondan bundan kırpılmış gibi durmuyordu) win 7 de vistanın 98 ve 98 SE si gibi bişe oldu win vista ve win seven bakalım kırp kırp nereye kadar gidecek …

Yorum bırakın